شمار قربانیان گرمای شدید هوا در آلمان طی سال های اخیر رشد صعودی داشته و در سال گذشته تنها در برلین ۵۰۰ نفر بر اثر گرما جان باخته اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شمار قربانیان گرمای شدید هوا در آلمان طی سال های اخیر رشد صعودی داشته و در سال گذشته تنها در برلین ۵۰۰ نفر بر اثر گرما جان باخته اند.

نشریه "بیلد" آلمان با اشاره به افزایش دمای هوا در سال های اخیر در اروپا و به ویژه آلمان، از افزایش مرگ و میر شهروندان این کشور بر اثر تغییر آب و هوایی خبر داد.

آمارهای رسمی نشان می دهد که گرمای شدید سال گذشته میلادی موجب شده تنها در برلین پایتخت آلمان حدود ۵۰۰ نفر جان خود را از دست بدهند.

این در حالی است که آمار تلفات ناشی از گرما در برلین طی سال های گرم ۲۰۰۶ و ۲۰۱۵ به ترتیب ۳۹۰ و ۳۱۰ نفر بوده است.

موسسه پژوهشی «رابرت کخ» آلمان در گزارشی از مرگ و میر شهروندان این کشور بر اثر موج گرمای بی سابقه خبر داد و نوشت که گروه سنی ۷۵ تا ۸۵ سال و بالاتر، بیشتر از دیگر گروه های سنی در معرض خطر گرمازدگی قرار دارند.

برآوردها حاکی است گرمای شدید سال ۲۰۰۳ در آلمان موجب مرگ ۷ هزار و ۶۰۰ نفر شده است. همچنین در گرمای شدید تابستان سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۶ در مناطق مختلف آلمان به ترتیب ۶۲۰۰ و ۶۱۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

این در حالیست که موج گرما در اروپا همواره با تلفات همراه بوده است. در فرانسه و در گرمای بی‌سابقه سال گذشته حدود ۱۵۰۰ نفر در این کشور جان خود را بر اثر نارسایی‌های مرتبط با گرما از دست دادند.

در فرانسه در سال ۲۰۱۵ حدود ۳ هزار نفر و در سال ۲۰۰۳ که بدترین سال از این نظر بود، ۲۰ هزار نفر براثر گرمای شدید جان خود را از دست دادند.

در همین سال تعداد کل تلفات اروپا ۷۰ هزار نفر بوده است و در این میان بیشتر این تلفات را افراد سالمند و تنهایی تشکیل می‌دهند که کسی به آنها سر نمی‌زند.

عامل دیگر خطرناک بودن گرما در اروپا، کمبود زیرساخت‌های مقابله با آن و نبود فرهنگ زندگی در اقلیم گرم است.