یکی از رهبران مخالف دولت سعودی، به ولی‌عهد سعودی در مورد عواقب اقدامات او هشدار داد و گفت که هر «فرعونی، موسایی دارد».

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«مَعن بن علی الدویش الجربا»، دبیر کل جنبش معارض «کرامت» عربستان سعودی ولی‌عهد این کشور را تهدید به مجازات و قتل کرد.

او شنبه (نهم شهریور) با انتشار ویدیوئی در حساب کاربری خود در توییتر «محمد بن سلمان» را خطاب قرار داد و از او خواست از خدا بترسد و دست از تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان و کشتار آن‌ها بردارد.

بن علی الدویش در این ویدیو می‌گوید: «بترس از خدا در باره امت عرب که به دلیل تصمیم‌های تو خون‌هایشان ریخته شد؛ بترس از خدا در مورد یمن و امت اسلامی که بین آن‌ها تفرقه‌افکنی کرده‌ای. تو مسؤول همه این کارها هستی».

این مخالف سعودی در ادامه، قدرت‌گیری محمد بن سلمان را به سُخره گرفت و گفت او و اجدادش با کمک دیگران به قدرت رسیده‌اند. بن علی گفت: «من مستقیماً به تو می‌گویم -خدا شاهد است- اگر انگلیسی‌ها نبودند تو پادشاه (شاهزاده) نمی‌شدی؛ نه تو و نه پدرانت و اجدادت هیچ یک پادشاه نمی‌شدند».

او افزود: «شمشیرهای ما منتظر تو بودند و تو خوب می‌دانی ما که هستیم. اگر انگلیس‌ها نبودند تو نمی‌توانستی هیچ یک از این کارها را انجام بدهی و امروز اگر آمریکایی‌ها نبودند، جایگاه واقعی خود را می‌دانستی».

دبیر کل جنبش کرامت عربستان سعودی در ادامه می‌گوید: «ما با شمشیرهای خود، دولت سعودی اول (به پادشاهی محمد بن سعود از سال ۱۷۴۴ تا ۱۸۱۸) و دولت سعودی دوم (به پادشاهی ترکی بن عبدالله بن محمد از سال ۱۸۱۸ تا ۱۸۹۱) را نابود کردیم و هم‌اکنون نیز آماده‌ایم که به اذن خداوند دولت سعودی سوم (دولت سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه فعلی) را نیز نابود کنیم».

او در پایان سخنان خود به ولی‌عهد سعودی توصیه کرد که از خدا بترسد چرا که «هر فرعونی، موسایی دارد».

معن بن علی ژانویه ۲۰۱۸ طی کنفرانس خبری در بیروت، از تأسیس جنبش کرامت خبر داد و گفت که این جنبش به دنبال احقاق حقوق شهروندان عرب در شبه جزیره عربستان است و دنباله‌روی راه شهید «شیخ نمر النمر»، روحانی انقلابی عربستان سعودی است.