دشمنی عجیب سعودی ها با تایلند ریشه در اختلاف آنها در مورد سرقت الماس آبی دارد. این دشمنی تا آنجا پیش رفت که تایلند اجازه ورود سعودی ها به این کشور را نمی دهد.

ماجرای الماس آبی عامل دشمنی سعودی ها و تایلندی ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

همان گونه که می دانید در اقصی نقاط جهان، کارکنانی حضور دارند که دارای ملیت های مختلف هستند. در سال 1989 یکی از کارمندان تایلندی دست به اقدام بسیار عجیبی زد که سبب بهت و حیرت همگان شد؛ او مقدار قابل توجهی از جواهرات متعلق به خاندان آل سعود را به سرقت برد که همچنان هم به صورت حل نشده باقی مانده است. این مجموعه جرایم حل نشده که به "الماس آبی" شهرت دارد سبب محدودیت سعودی ها برای سفر به کشور تایلند شد. در واقع بعد از این اتفاق روابط میان عربستان و تایلند دچار تنش شد و اختلافاتی میان آن ها صورت گرفت که هیچ گاه حل نشد. جواهرات این خاندان دارای ارزش مادی بسیار زیادی بوده و اهمیت والایی برای آن ها داشته است. نحوه سرقت کارمند تایلندی و چگونگی حمل این میزان از جواهرات هنوز در حاله ای از ابهام قرار دارد. 

جریانات الماس آبی دلیلی شد که سعودی ها تحت هچ شرایطی برای تایلندی ها ویزای کاری صادر نکنند و همچنین مانع سفر شهروندان خود به این کشور شوند. 

اما سالانه سیل عظیمی از عربستانی ها با تور دبی  به این شهر پیشرفته و محبوب سفر می کنند. د هر زمانی که به دبی سفر داشته باشید جمعیت زیادی از عربستانی ها را می توانید در نقاط مختلف شهر ببینید. 

اما مقصد دیگری که مورد توجه عربستانی ها قرار دارد کشور دوست داشتنی مالزی است. تور مالزی هم از تورهای مورد توجه عربستانی ها می باشد./بهارنیوز