کاربران خبرآنلاین معتقدند «تا سال 2030 و حداکثر 2040 خودروهای احتراقی در اروپا و به دنبال آن در جهان ممنوع می‌شوند. پس ناچار هستیم به سمت خودروهای برقی و هیبریدی برویم.»

نظر کاربران  درباره واردات خودروهای هیبریدی/ رانت داخلی ها از بین می رود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای واردات خودروهای هیبریدی را معاف از پرداخت حقوق ورودی کرد. این مصوبه در حالی صادر شد که بازار خودرو مدتی طولانی است که در وضعیتی بحرانی به سر می‌برد.

با ابلاغ این مصوبه، واردات خودروهای سواری تمام برقی - بنزینی تا زمان تولید آنها در داخل از پرداخت حقوق ورودی معاف است. اما سوال این‌جاست که آزادسازی واردات تمام برقی - بنزینی بر بازار خودروی ایران اثر دارد؟ کاربران خبرآنلاین در این خصوص در نظرسنجی‌ای که منتشر شد، دیدگاه‌های جالبی داشتند. یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «ماشین‌های هیبریدی کلاس قیمت متفاوت دارند. همین الان از دبی و ترکیه می‌شه هیبریدی قیمت مناسب مثل پریوس وارد کرد. »

علی، کاربر دیگری عنوان کرد: «وقتی نتوانیم پراید 30 تومانی رو بخریم که حالا شده 50 تومن. بعد پول اون رو داریم؟ تازه با دلار 18 هزار تومانی وارد بشه، چی می‌شه؟ »

یکی از کاربران تصریح کرد: «تا سال 2030 و حداکثر 2040 خودروهای احتراقی در اروپا و به دنبال آن در جهان ممنوع می‌شوند. پس ناچار هستیم به سمت خودروهای برقی و هیبریدی برویم. این‌جا دیگر بحث بازار مطرح نیست، بحث محیط‌زیست است. »

نظر کاربران خبرآنلاین درباره واردات خودروهای هیبریدی/ قیمت‌های پفکی خودروهای داخلی کمتر از نصف می‌شود

کاربری متذکر شد: «وقتی اخبارش توانست امروز قیمت ماشین‌ها رو کاهش بده، قطعا وارداتش می‌تونه قیمت پفکی ماشین‌های داخلی رو از نصفه کمتر کنه. »

یکی از کاربران تاکید کرد: «حتما مفید خواهد بود؛ خصوصا برای کسی که رانت وارداتش رو می‌گیره. »

صادق، کاربر خبرآنلاین نیز نوشت: «دقیقا الان که سایت‌های فروش ماشین رو نگاه می‌کردم، با دلار 14 تومان و احتساب سود واردکننده می‌شه یه سوناتای هیبریدی 2015 یا فورد فیوژن 2015 با زیر 100 تا کارکرد رو زیر 200 میلیون وارد ایران کرد. »

کاربری تاکید کرد: «اگر مافیای رانتی خودروسازان داخلی بگذارند، طرح خوبی است. »

یکی از کاربران متذکر شد: «با شرایط تحریم می‌شه خودروی هیبریدی آورد؟ »

223225