مثلث آنلاین: پورشه و بی ام و هردو از بهترین خودروسازان جهان هستند و به ساخت خودروهای لوکس شهرت دارند.اما زمان زیادی طول کشید تا به ساخت شاسی‌بلندها روی بیاورند.بی ام و از این لحاظ سابقه بیشتری دارد اما تنها 2 دهه از ساخت اولین شاسی‌بلند این کمپانی آلمانی می‌گذرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
پورشه و بی ام و هردو از بهترین خودروسازان جهان هستند و به ساخت خودروهای لوکس شهرت دارند. اما برای هر دو خودروسازی زمان زیادی طول کشید تا به ساخت شاسی‌بلندها روی بیاورند. بی ام و از این لحاظ سابقه بیشتری دارد اما تنها 2 دهه از ساخت اولین شاسی‌بلند این کمپانی آلمانی می‌گذرد.

همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر دسته خودروهای شاسی‌بلند به محبوبیت زیادی بین مردم رسیده است و بسیاری از خانواده‌ها یک شاسی‌بلند خوب را به سدان های خانوادگی ترجیح می‌دهند.

پورشه و بی ام و در چنین شرایطی نماینده‌های قدرتمندی در این دسته دارند. پورشه کاین دومین خودرو پرفروش پورشه در سراسر جهان است و بی ام و x6 نیز از محبوبیت بسیار بالایی به‌خصوص در بازار چین و آمریکا برخوردار است. به‌این‌ترتیب اگر قصد یک خودرو شاسی‌بلند لوکس را داشته باشید انتخاب گزینه خرید پورشه کاین یا خرید بی ام و x6 برای شما کار مشکلی خواهد بود. به همین دلیل ما سعی کرده‌ایم مقایسه‌ای کلی بین این دو خودرو محبوب ترتیب دهیم تا به ارزش خرید هر یک در مقایسه با دیگری پی ببریم.

قدرت فنی و کارایی

یکی از اولین ویژگی‌های هر خودرو شاسی‌بلندی قدرت موتور بالای آن است. پورشه کاین جدید و بی ام و x6 از لحاظ قدرت و کارایی در یک سطح قرار دارند و نبرد سختی بین آن‌ها در این بخش وجود دارد. از طرفی هر دو کمپانی به ساخت موتورهای بهینه و قدرتمند معروف هستند که کار را بیش‌ازپیش سخت می‌کند. در نسخه پایه پورشه کاین به موتور 3.0 لیتری تویین توربو v6 مجهز شده است. این موتور قدرتمند توانایی تولید 340 اسب بخار را دارد که شتاب پورشه کاین را به 5.9 ثانیه رسانده است.

در مقابل بی ام و x6 در مدل پایه به موتور 3.0 لیتری 6 سیلندر خطی مجهز شده است که می‌تواند 302 اسب بخار نیرو تولید کند. علاوه بر این در نسخه پایه بی ام و x6 دیفرانسیل عقب است این در حالی است که پورشه کاین به سیستم 4 چرخ فعال به‌صورت استاندارد مجهز شده است. به‌طورکلی باید گفت قدرت و کارایی یکی از عوامل اصلی میزان فروش پورشه کاین است و باعث برتری این خودرو در مقابل رقیب قدرتمند آلمانی می‌شود.

طراحی داخلی

در طراحی داخلی هر دو خودرو شاهد سطح بالایی از کیفیت متریال استفاده‌شده خواهید بود. استفاده گسترده از چرم به هر دو خودرو ظاهر لوکسی بخشیده است و به‌نوعی در این بخش هر دو این خودروها را باید در یک سطح و البته به‌عنوان استانداردی در این دسته قرار دهیم. بااین‌حال پورشه کاین برای سرنشینان عقب و جلو فضای بیشتری را نسبت بی ام و x6 ارائه می‌کند. حتی فضای صندوق‌عقب و قسمت بار پورشه کاین نیز نسبت به بی ام و x6 بیشتر است. این موضوع شاید روی تمایل خانواده‌ها به خرید پورشه کاین تأثیر مثبت بیشتری داشته باشد.

تکنولوژی و امنیت

یکی دیگر از بخش‌هایی که هردو خودرو در آن عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند بخش تجهیزات و تکنولوژی‌های استفاده‌شده در خودرو است. لیست بلند بالایی از تجهیزات رفاهی و امنیتی برای هر دو خودرو به‌صورت استاندارد وجود دارد. امکانات پایه‌ای مانند نمایشگر لمسی، پشت آمپر دیجیتال، انواع سنسورهای ایمنی و رفاهی و ... در هر دو خودرو دیده می‌شود. در این بخش تنها تفاوت این دو خودرو وجود تعدادی از آپشن‎ها به‌صورت استاندارد و سفارشی است.

به‌طورکلی تعداد آپشن‎های استاندارد در بی ام و x6 بیشتر است. مهم‌ترین آن‌ها سانروف استاندارد است که در کاین به‌صورت سفارشی نصب می‌شود. در مقابل، ایربگ های جانبی برای قسمت عقب خودرو در کاین به‌صورت استاندارد حضور دارد؛ اما در بی ام و x6 حتی به‌صورت سفارشی نیز در دسترس نیست. در این بخش می‌توان گفت که تعیین برنده کار سختی است و باید نتیجه را برابر اعلام کرد.

قیمت و ارزش خرید

به‌طورکلی پورشه کاین در رده‌بندی بهترین شاسی‌بلندهای سایز متوسط لوکس در رده دوم قرار می‌گیرد. جالب است که بدانید اولین خودرو این دسته نیز کاین هیبرید است که ما در این مقایسه آن را در نظر نگرفته‌ایم. اما بی ام و x6 تنها در جمع 20 خودرو برتر این دسته حضور دارد. علاوه بر این در بخش‌های مختلف برتری پورشه کاین نسبت به بی ام و x6 کاملاً مشهود است. قیمت پورشه کاین در سایت دیوار در مدل‌های پایه تا فول آپشن در محدوده قیمتی 65 تا 124 هزار دلار قرار گرفته است. در مقابل قیمت بی ام و x6 نیز در محدوده 63 تا 105 هزار دلار قرار دارد. اگر به دنبال خرید پورشه کاین در ایران باشید می‌توانید در بازار خریدوفروش پورشه کاین در سایت دیوار، مدل‌های قبل از سال 2013 این خودرو را با قیمت بیش از 2 میلیارد تومان خریداری کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط تسنیم تایید و یا رد نمی شود.