وزارت امور خارجه روسیه پس از آن که مقامهای لهستان از ولادیمیر پوتین برای شرکت در مراسمهای ویژه هشتادمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم در این کشور دعوت نکردند، با انتشار توئیتی بر اهمیت نقش روسها در شکست نازیسم در جنگ جهانی دوم تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای شرکت در مراسمهای ویژه هشتادمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم در کشور لهستان دعوت نشد. با این حال وزارت امور خارجه روسیه تلاش کرد تا بر اهمیت نقش روسیه شوروی در پایان دادن به جنگ جهانی دوم تاکید کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خارجه روسیه در توئیتی در روز یکشنبه نوشت: ممکن است نظرات مختلفی در خصوص سیاست شوروی در اوایل دوران جنگ جهانی دوم وجود داشته باشد اما این حقیقت را نمی توان انکار کرد که این شوروی بود که نازیسم را شکست داد، اروپا را آزاد ساخت و دموکراسی اروپایی را نجات داد.

این جلب توجه روسیه به این حقایق تاریخی در حالی در توئیتر صورت گرفت که دیگر رهبران جهان در مراسمهای برگزار شده در شهر ورشو شرکت کردند در حالی که از پوتین برای شرکت در این مراسمها دعوت به عمل نیامد.

یکی از انگیزه های عدم دعوت از پوتین برای شرکت در این مراسم این بود که اتحاد جماهیر شوروی در فاصله کمی بعد از حمله آلمان نازی به لهستان، حملاتش را به این کشور آغاز کرد.

آلمان نازی در تاریخ اول سپتامبر 1939 شروع به حمله به لهستان کرد و روز اول سپتامبر به عنوان سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم در نظر گرفته شده است.