سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد: از تبعات خطرناک توافق صلح آمریکا با طالبان نگرانیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

صدیق صدیقی سخنگوی اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان امروز چهارشنبه با انتشار توییتهائی ضمن اشاره به نگرانی‌های موجود نسبت به پیامدهای توافق صلح با طالبان خواستار توضیحات و شفافیت بیشتر برای پیشگیری از تبعات ناگوار و خطرهای احتمالی ناشی از آن شد.

سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان در این باره نوشت: مردم افغانستان صلح می‌خواهند و حکومت افغانستان آغازگر فرایند صلح بوده است. برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح، برداشتن شرایط برای گفتگوها و آتش بس از اقدام‌های عملی حکومت افغانستان برای آغاز مذاکرات صلح بوده است.

وی در توئیت دیگری افزود: حکومت افغانستان از هرگونه پیشرفت‌هایی در فرایند صلح حمایت می‌کند که منجر به تأمین صلح پایدار و ختم جنگ در این کشور گردد، اما نگرانی اصلی حکومت افغانستان در تفاهمنامه آمریکا با طالبان در این است که از پیامدها و خطرات ناشی از آن چگونه جلوگیری به عمل می‌آید؟

صدیق صدیقی در پیام دیگری اضافه کرد: همانگونه که مقام‌های پیشین و سناتورهای امریکایی نگرانی‌هایی از پیامدهای این تفاهمنامه دارند، حکومت افغانستان نیز نگران است و از همین رو، ما خواهان شفافیت در ارتباط با این سند هستیم تا خطرات و پیامدهای ناگوار آن را با دقت کامل تحلیل کرده و جلوی خطرات آن را بگیریم.