طالبان در حمله گسترده به مرکز ولایت فراه در غرب افغانستان حمله کردند و درگیری این گروه با نیروهای امنیتی افغان ادامه دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

منابع امنیتی در ولایت فراه به رسانه‌ها گفته‌اند که طالبان صبح امروز از چند جهت به مرکز این ولایت حمله کرده است و درگیریها در حومه شهر فراه ادامه دارد.

گفته می‌شود که نیروهای امنیتی افغانستان با جنگجویان طالبان در مناطق «باغ پل»، «ریگی»، «قلعه زمان خان» و «چهارباغ» در شهر فراه درگیر شده‌اند.

«محب‌الله محب» سخنگوی فرماندهی پلیس فراه به اطلاعات روز گفت که در حال حاضر درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالبان ادامه دارد.

از سوی دیگر، گروه طالبان اظهارداشت که در این حمله کمربند شهری مرکز فراه شکسته و مرکز جذب نیروهای امنیتی در فراه نیز به تصرف این گروه درآمده است.

به گفته سخنگوی طالبان، در این حمله تا کنون به نیروهای دولتی نیز تلفات وارد شده است.

با این حال، سخنگوی پلیس فراه گفته است که با رسیدن نیروهای کمکی، جنگجویان طالبان مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند.

محب درباره تلفات نیروهای امنیتی و طالبان جزئیاتی ارائه کرد.

موقعیت استراتژیک «فراه» سبب شده تا حملات طالبان به این ولایت افزایش یابد همچنین این ولایت توجه کشورهای غربی و عربی را نیز به خود جلب کرده است.

ولایت فراه در غرب افغانستان به‌دلیل موقعیت استراتژیکی که دارد از اهمیت زیادی برای طالبان برخوردار است و این امر تشدید حملات این گروه را در ماه اخیر در پی داشته است.

فراه حدود 48 هزار کیلومترمربع، چیزی حدود نیمی از مساحت کره جنوبی، وسعت دارد و از شمال به هرات، شمال شرق به غور، جنوب شرق به هلمند، جنوب به نیمروز و از غرب نیز با ایران همسایه است.

فراه چهارمین ولایت بزرگ افغانستان محسوب می‌شود و جمعیتی بالغ بر 925 هزار نفر در 11 شهرستان آن به‌طور پراکنده زندگی می‌کنند.