«کورنل فروتا» مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یکشنبه در تهران با رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه دیدار می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«کورنل فروتا» مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اولین سفرش در این سمت فردا (یکشنبه) در تهران ضمن دیدار با علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این باره گفته بود که این دیدار، جزیی از تعاملات و همکاری‌های جاری ایران و آژانس و در چارچوب رایزنی‌های سطح بالا بین طرفین است.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز امروز (شنبه) در نشست خبری برای اعلام جزییات گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران درباره دعوت از «کورنل فروتا» مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که این سفر براساس برنامه گذشته بود و اگر آمانو زنده بود این سفر باید در همین زمان انجام می‌شد.

وی افزود: فروتا فردا صبح وارد تهران می‌شود و تا ظهر ملاقات‌هایی با ظریف و صالحی دارد و بعدازظهر تهران را ترک می‌کند.

به گزارش فارس، سخنگوی آژانس پیش از این از سفر فروتا به تهران و دیدار با مقامات ایرانی خبر داده بود و این سفر را بخشی از تعاملات مداوم بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خوانده بود.

گفتنی است این سفر پیش از دیدار فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود.

این نخستین سفر فروتا پس از تصدی به این سمت است.

کورنل فروتا پس از مرگ «یوکیا آمانو» مدیرکل سابق آژانس سرپرستی این سازمان را به عهده گرفت و یکی از نامزدهای تصدی این سمت است.