مقامات پالایشگاه‌های ژاپن، گفتند در حال جمع‌آوری اطلاعات در مورد عرضه نفت عربستان پس از حملات به تاسیسات نفتی این کشور هستند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز ، مقامات پالایشگاه‌های ژاپن، چهارمین واردکننده نفت خام، گفتند در حال جمع‌آوری اطلاعات در مورد عرضه نفت عربستان پس از حملات به تاسیسات نفتی این کشور هستند.

حملات به تاسیسات نفتی عربستان، تولید نفت این کشور را 5.7 میلیون بشکه در روز کاهش داده و توانایی این کشور برای ادامه صادرات نفت را در هاله‌ای از تردید قرار داده است.

عربستان تاکنون جدول زمان‌بندی خاصی برای ازسرگیری کامل تولیدات خود اعلام نکرده است. عربستان بزرگ‌ ترین صادرکننده نفت جهان است و چندین دهه گزینه آخر عرضه نفت در جهان بود.

مقامات هلدینگ JXTG ژاپن، شرکت ایدمیتسو کوسان و هلدینگ کوزمو انرژی اعلام کردند در حال جمع‌آوری اطلاعات هستند اما از اظهارنظر در مورد نفت عربستان یا گزینه‌های جایگزین خودداری کردند.

سخنگوی فوجی‌ اویل با اشاره به توانایی این شرکت در دریافت نفت از عرضه کنندگان جایگزین گفت: «ما انتظار نداریم که هیچ مشکل بزرگی برای تهیه نفت خام ما رخ دهد.»

وزیر اقتصاد و صنعت ژاپن امروز گفت ژاپن آزادسازی هماهنگ ذخایر نفتی و اقدامات دیگر را درصورتی‌که به دنبال حملات به تاسیسات نفتی عربستان، نیاز به تضمین عرضه کافی باشد، درنظر خواهد گرفت.

به گزارش فارس، بزرگترین پالایشگاه و تأسیسات فرآوری نفت جهان در مناطق «البقیق» و «الخریص» روز شنبه به وسیله 10 فروند پهپاد تهاجمی ارتش و گروه‌های مردمی یمن به آتش کشیده شد.

بلومبرگ در این رابطه نوشت این اتفاق بدترین شوک برای بازارهای نفتی از زمان حمله صدام، دیکتاتور معدوم عراق، به کویت در سال 1990 است. این میزان نفت از دست رفته، حتی از کسری عرضه نفت ایران، ناشی از انقلاب اسلامی در سال 1979 نیز بیشتر است.

انتهای پیام/