نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد، گفت: ارتش و اطلاعات پاکستان القاعده را در گذشته برای مبارزه در افغانستان آموزش داده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 «عمران‌خان» نخست‌وزیر پاکستان با بیان اینکه بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد، گفت: ارتش و اطلاعات پاکستان القاعده را برای مبارزه در افغانستان آموزش داده است.

عمران‌خان که در شورای روابط خارجی در نیویورک سخنرانی می‌کرد، گفت: ارتباطی بین ارتش پاکستان و القاعده وجود داشت و این گروه توسط ارتش و اطلاعات پاکستان برای مبارزه در افغانستان آموزش میدیده است.

وی ادامه داد: بعد از 11 سپتامبر پاکستان چرخش 180 درجه ای نسبت به تروریسم در افغانستان در پیش گرفته و با آمریکا در این موضوع همراهی کرد، اقدامی که هیچ کس در ارتش این کشور موافق آن نبود.

نخست‌وزیر پاکستان همچنین با بیان اینکه بحران افغانستان راه‌حل نظامی ندارد، بیان داشت: در دیدار با ترامپ از وی درخواست خواهم کرد تا مذاکرات آمریکا و طالبان از سرگرفته شود.

عمران‌خان تاکید کرد: توافق صلح میان آمریکا و طالبان در شرف امضا بود که به یکباره از سوی ترامپ لغو شود و بهتر بود رئیس جمهور آمریکا قبل از این اقدام با ما در این باره گفتگو می‌کرد.

این در حالی است که ترامپ به دلیل عدم پذیرش آتش بس از سوی طالبان مدتی قبل توافق میان آمریکا و طالبان را لغو کرد و گفت حملات علیه طالبان تشدید می‌شود.

پاکستان بعد از نخست وزیر عمران خان موضع خود را نسبت به افغانستان تغییر داده و اعلام کرده است که به دنبال صلح و ثبات در این کشور است.