در حالی که تنش‌های لفظی بین ایران و آمریکا تشدید شده و واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرده، وزیر خارجه پاکستان اظهار داشت که این تنش‌ها افغانستان را نیز متاثر خواهد کرد.

هشدار وزیر خارجه پاکستان درباره تنش‌های آمریکا و ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد که اگر آمریکا در منطقه تنش دیگری را با ایران آغاز کند، این تنش‌ها افغانستان به عنوان کشور هم مرز با ایران را نیز متاثر می‌کند.

وزیر خارجه پاکستان به «یورو نیوز» گفت که در این باره باید محتاطانه عمل شود و خویشتن‌داری صورت گیرد.

قریشی با اشاره به افزایش تنش‌ها بین آمریکا و ایران گفت: پاکستان خواستار خروج از این تنش‌ها از طریق مذاکرات است. فکر نمی‌کنم افزایش تنش‌ها در منطقه به آمریکا، ایران و تمام منطقه کمکی کند.

وی افزود: ترامپ نسبت به مردم آمریکا متعهد شده است که نظامیان این کشور را از افغانستان خارج کند. انتخابات جدید در حال نزدیک شدن است و مطمئن هستم که رئیس جمهور آمریکا دستاوردهای سالهای اخیر در افغانستان را از بین نخواهد برد.

افغانستان پیش از این همواره بر لزوم حفظ بی‌طرفی در کشمکش‌های واشنگتن-تهران تاکید کرده است.

چندی پیش سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که این کشور به عنوان کشور دوست لازم است که از این تنش‌ها دور نگه داشته شود.

وی تصریح کرد که افغانستان اجازه نخواهد داد که کشورهای همسایه از خاک این کشور مورد تهدید قرار گیرند.

کابل همچنین از واشنگتن خواسته تا روابط افغانستان و ایران بویژه روابط تجاری دو کشور شامل تحریم‌ها نشود و آمریکا نیز پروژه اقتصادی بندر چابهار را از تحریم‌ها معاف کرده است.