مثلث آنلاین: در پی سفر وزیر خارجه ایران به دهلی نو، یک روزنامه هندی در شماره روز سه شنبه خود نوشت، هند همچنان برای دریافت معافیت از تحریم های یک جانبه آمریکا به منظور تداوم واردات نفت خام از ایران امیدوار است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه ایندیا اکسپرس به نقل از برخی منابع خبری خود می‌نویسد، به ‌رغم تأکید «ویلبر رأس» وزیر بازرگانی امریکا برای توقف واردات نفت ایران توسط هند، اما همچنان امید است که آمریکا در اجرای تصمیمات خود برای هند در واردات نفت ایران تجدید نظر کند.
این روزنامه هندی در ادامه نوشت، انتظار می‌رود در دیدار امروز وزرای خارجه ایران و هند طرفین در مورد تأثیر تصمیمات اخیر آمریکا بر واردات نفت و چگونگی حل مشکل به وجود آمده به گفت و گو بپردازند.
به گفته منابع خبری روزنامه هندی، ظریف در دیدار امروز خود با سواراج همچنین به پیامدهای کوتاه و بلند مدت خروج ایران از توافق هسته‌ای نیز می‌پردازد.
روزنامه ایندیا اکسپرس می افزاید، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران امروز در دیدار با «سوشما سواراج» وزیر خارجه هند در مورد توسعه و آینده پروژه‌های تجاری بندر چابهار به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.
این دومین سفر وزیر خارجه ایران به هند در سال 2019 میلادی است.
یاد آور می‌شود، «آلیس ولز» معاون وزیر خارجه آمریکا در دیدار روز گذشته با «صلاح‌الدین ربانی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان، از موافقت واشنگتن با درخواست کابل مبنی بر معافیت بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا خبر داد.
«صبغت الله احمدی» سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در صفحه توییتر خود نوشت: آلیس ولز، تداوم معافیت بندر چابهار را در مواجهه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران به وزیر امور خارجه اطلاع دادند.
به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به دهلی نو پایتخت هند گفت، تهران در حوزه‌های مختلف با دهلی نو ارتباطات بسیار گسترده‌ای دارد، وی تأکید کرد: ایران همواره با شرکای هندی خود مشورت می‌کند.
وی دوشنبه شب راهی دهلی نو شد تا با مقام‌های هندی در خصوص مسائل مشترک تبادل نظر کند.
پیش از این نیز ظریف در روز یکشنبه به ‌منظور دیدار با مقام‌های جمهوری ترکمنستان در صدر یک هیئت بلند پایه سیاسی - اقتصادی عازم عشق آباد پایتخت این کشور شد.
آساق**9473**1104**