مثلث آنلاین: معاون سیاسی وزیر خارجه ایران تصریح کرد که اصلا بحث اخراج، بازگرداندن و خداحافظی با اتباع افغان مطرح نیست.

عراقچی: بحث اخراج، بازگرداندن و خداحافظی با اتباع افغانستانی اصلا مطرح نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان امروز (شنبه) در برنامه‌ای تلویزیونی در شبکه سوم سیما گفت: به نظر می‌رسد یک سوء برداشت و سوء تفاهم بزرگی نسبت به صحبت‌های بنده صورت گرفته است.

وی افزود: اینکه عنوان شده من گفته‌ام اگر تحریم‌ها فشار بیاورد ما مجبوریم با برداران و خواهران افغان خداحافظی کنیم، اصلا این تعبیر از بنده نیست و من چنین تعبیری را استفاده نکردم و چنین برنامه‌ای هم نداریم نه جمهوری اسلامی چنین برنامه‌ای دارد و نه چنین نظری در وزارت خارجه و جای دیگر وجود دارد.

عراقچی تصریح کرد: بحث اخراج، بازگرداندن و خداحافظی اصلا مطرح نیست. بحثی که مطرح است این است دیگرانی که خودشان مسبب مشکلات و مصائب در افغانستان هستند باید به مسئولیت خود عمل کنند. روی صحبت ما نه با افغانستان است نه با افغان‌ها، روی صحبت ما با غربی‌ها و اروپایی‌هاست که باید به مسئولیت خود در قبال مشکلات افغانستان عمل کنند.

معاون سیاسی وزیر خارجه با بیان اینکه ما با برادران و خواهران افغان خودمان 40 سال است زندگی می‌کنیم. آنها حضور خوبی در ایران دارند در جبهه‌ها و در زمان جنگ صدام رشادت‌های بسیاری کردند در دفاع از حرم چه رشادت‌هایی کردند در جامعه ما خیلی جاها حضور دارند و کمک می‌کنند و روابط برادرانه و خواهرانه بین مردم ما و آنها برقرار است.اینها چیزهایی نیست که فراموش شود. بحث ما هم این چیزها نیست. بحث ما این است که به این عزیزان کمک و کمک بیشتری شود و دیگران مسئولیت خود را در این رابطه انجام دهند..