به گفته یک سناتور برجسته جمهوری‌خواه، در صورت پیشبرد رویه استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان، سنا "هیچ راهی" جز پیشبرد آن ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سناتور میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا، در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گفته است:‌ "تحت مقررات سنا، اگر مجلس نمایندگان اقدام به استیضاح کند، ما این رویه را پیش می‌بریم و طبق مقررات عمل می‌کنیم".

اخیرا مجلس نمایندگان آمریکا، از آغاز رسمی روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خبر داد.

پیش از آغاز روند استیضاح، مک‌کانل در پاسخ به سوال درخصوص استیضاح ترامپ، گفته بود در موضوع فرضیات به اظهار نظر نمی‌پردازد: "من در مورد فرضیات متنوعی که در مورد اقدامات مجلس نمایندگان مطرح است، اظهار نظر نخواهم کرد، اما این موضوعی زودهنگام است".

یکی از دستیاران رهبری جمهوری‌خواه در سنا، اخیرا گفت در صورت فعال شدن بندهای استیضاح توسط مجلس نمایندگان، "سنا باید اقدامی کند".

این دستیار بیان داشته بود: "راهی برای بستن در و جلوگیری از ارائه بندهای استیضاح به سنا نیست. قوانین استیضاح کاملا مشخص است".

طبق مقررات قانون اساسی آمریکا، پس از انجام رویه استیضاح، تصمیم‌گیری بر سر برکناری رئیس‌جمهور، بر عهده سنا در می‌آید. نحوه برگزاری محاکمه نهایی توسط سنا، محل بحث و گفتگو میان مقامات است.

سناتورهای جمهوری‌خواه، به مقابله با هر تلاشی برای استیضاح ترامپ وعده داده‌اند؛ برکناری رئیس‌جمهور آمریکا، نیازمند رای ۶۷ سناتور (دو سوم کل سنا) است.