"عبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصار الله یمن روز سه شنبه در دیدار با "مارتین گریفیتس" فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، تاکید کرد که طرح پیشنهادی انصارالله به عربستان برای آتش بس و آزادسازی اسیران جنگی ائتلاف سعودی، نشانگر عزم جدی این جنبش برای صلح و پایان دادن به حملات علیه یمن است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

الحوثی در این دیدار درباره راهکارهای فراگیر و احتمالی برای پایان دادن به بحران کنونی یمن با گریفیتس رایزنی کرد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن امروز وارد صنعا پایتخت این کشور شد.

الحوثی افزود: طرح (آتش بس) "مهدی المشاط" رئیس شورای عالی سیاسی یمن نشانگر تمایل ما برای صلح و حرکت به سمت ثبات است.

رهبر انصارالله تصریح کرد: مهم این است که طرف سعودی از طرح آتش بس استفاده کند و تجاوز به یمن و محاصره این کشور را متوقف کند.

المشاط چند روز گذشته اعلام کرده بود که یمنی ها حملات خود را به عربستان به صورت مشروط متوقف می کنند و ابراز امیدواری کرد که سعودی ها نیز پاسخ مثبتی به این طرح بدهند.

رهبر جنبش انصار الله یمن در ادامه دیدارش با گریفیتس تاکید کرد: اقدام یکجانبه ما در آزاد کردن اسیران جنگی، عملا ثابت کرد که ما به دنبال پایان دادن به مشکلات و سختی های ناشی از تجاوز هستیم.

کمیته جهانی صلیب سرخ روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای انصار الله در اقدامی یکجانبه ۲۹۰ اسیر جنگی متعلق به ائتلاف سعودی را آزاد کردند.

گریفیتس پیشتر طرف های درگیر را به کاهش تنش، آزادی اسرا و برداشتن گام های بیشتر برای اجرای توافق صلح استکهلم سوئد که سال گذشته صورت گرفت، فراخوانده بود.

چهارشنبه گذشته گریفیتس از اقدام جنبش انصار الله یمن در آزادی یک اسیر سعودی استقبال و قدردانی کرد و خواستار انجام تلاش های بیشتر برای اجرای توافق تبادل اسرا میان دو طرف شد.