وزیر مشاور در امور خارجه عربستان ضمن رد هر گونه گفتگو با ایران درباره یمن به تکرار مواضع خصمانه ریاض علیه ایران پرداخت.

6 خواسته مهم عربستان از ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر ، عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در صفحه توییتر خود از 6 خواسته ریاض از تهران دم زد و هرگونه گفتگو با ایران درباره یمن را بعید دانست.

وی ادعا کرد: چیزی که سخنگوی دولت ایران اعلام کرد مبنی بر اینکه عربستان برای آن ها پیام هایی ارسال کرده است دقیق نیست؛ مساله ای که اتفاق افتاد این است که برخی کشورهای برادر برای کاهش تنش تلاش کردند و ما نیز به آن ها گفتیم که عربستان دائما برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه تلاش می کند.ما همچنین به آن ها گفتیم کاهش تنش باید از سوی طرفی انجام شود که از طریق فعالیت‌های خصمانه تنش و هرج ومرج در منطقه ایجاد می کند.

الجبیر ضمن تکرار ادعاهای بی اساس مدعی شد: موضع عربستان را بار دیگر اینجا اعلام می‌کنم تا شاید بشنوند: حمایت‌هایتان از تروریسم، ایجاد هرج و مرج و ویرانی، دخالت در امور داخلی کشورهای عربی، گسترش سلاح کشتار جمعی و همچنین برنامه موشک های بالستیک خود را متوقف کنید. مانند یک کشور عادی رفتار کنید نه مانند یک کشور متجاوز حامی تروریسم. در رابطه با چیزی که سخنگوی دولت ایران در مورد کاهش تنش در یمن به آن اشاره کرد نیز اعلام می کنم که عربستان در رابطه با مساله یمن با ایران گفتگو نکرده و نخواهد کرد زیرا یمن مساله خود مردم یمن با تمام طیف های آن است، دلیل بحران یمن نقش بی ثبات کننده ایران است.

وزیر مشاور عربستان در امور خارجه سعودی در ادامه ادعا کرد: آخرین چیزی که ایران می خواهد کاهش تنش و صلح در یمن است زیرا این کشور از دنباله روهای خود حمایت تسلیحاتی و موشکی می کند که فرزندان یمن و امنیت عربستان و منطقه را مورد هدف قرار دهند. چرا ایران به جای سلاح به یمن کمک نمی کند؟

شایان ذکر است که علی ربیعی سخنگوی دولت ایران قبلا اعلام کرده بود: برخی کشورها پیام هایی از سوی عربستان برای روحانی آوردند اما این باید در عمل هم دیده شود و تجاوزات آنان به یمن قطع شود.