عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن طرح عربستان سعودی درباره توقف بخشی از حملات ائتلاف را رد کرد و گفت که «با هیچ گونه طرح سعودی درباره توقف جزئی حملات آن در مقابل توقف کامل حملات یمن موافقت نخواهیم کرد».

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله به اقدام اخیر امارات در وارد کردن 100 خودروی زرهی به استان تعز (غرب یمن) واکنش نشان داد و آن را «اقدامی اشتباه» خواند.

البخیتی که با شبکه خبری المیادین گفت‌وگو می‌کرد، گفت که «تحرکات نظامی امارات برای عقب‌نشینی از یمن باید همسو با مواضع سیاسی آن باشد».

وی در ادامه به اقدام امارات در تاسیس بندری در شهرستان المخا استان تعز اشاره کرد و گفت که «استفاده نظامی از بندر المخا، مغایر با قوانین بین‌المللی است».

محمد البخیتی گفت که «تلاش‌های امارات برای ساختن بندر نظامی در  المخا نشان می‌دهد که این کشور قصد خروج نیروهایش از یمن را ندارد».

عضو شورای سیاسی انصارالله افزود: «هر اقدامی که امارات در یمن انجام می‌دهد، با نظارت آمریکا صورت می‌گیرد و قواعد درگیری تغییری نخواهد کرد».

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که «ما در برابر تحرکات نظامی امارات که به نفعش نیست، ساکت نخواهیم نشست. اماراتی‌ها باید به طور کامل از یمن خارج شوند».

البخیتی به المیادین گفت که «امارات سعی می‌کند حضور خود در تعز را تثبیت کند و این با اعلام این کشور در خصوص خروج نیروهایش از یمن در تعارض است».

وی خاطر نشان کرد که «به عربستان توصیه می‌کنیم که به تغییر قواعد درگیری اتکا نکند، چون این قواعد هرگز تغییر نخواهد کرد».

البخیتی طرح عربستان سعودی درباره توقف بخشی از حملات ائتلاف را رد کرد و گفت که «با هیچ گونه طرح سعودی درباره توقف جزئی حملات آن در مقابل توقف کامل حملات یمن موافقت نخواهیم کرد».

وی با بیان اینکه محاصره علیه تشدید شده است، افزود: «عربستان کشتی‌های نفتی ما در بندر جازان را با وجود درخواست سازمان ملل برای رفع توقیف آن، توقیف می‌کند».