شکایت «دونالد ترامپ» در به چالش کشیدن احضاریه دادستانی نیویورک درباره اظهار نامه مالیاتی وی با شکست مواجه شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دادگاه فدرال آمریکا روز دوشنبه شکایت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در به چالش کشیدن احضاریه دادستان نیویورک درباره اظهارنامه مالیاتی‌اش را رد کرد.

دفتر دادستانی منهتن احضاریه‌ای در ماه آگوست برای شرکت «Mazars USA» ‌شرکت حسابدار ترامپ برای اظهارنامه مالیاتی رئیس جمهور و دیگر موارد مالی وی صادر کرد.

ماه بعد از آن،‌ وکلای شخصی ترامپ شکایتی را تنظیم کردند که طی آن به دنبال رد احضاریه و مخفی نگه داشتن اظهارنامه مالیاتی وی بودند.

این در حالی است که ترامپ در حال حاضر با چالش بزرگی به نام تحقیقات برای استیضاح وی به دلیل رسوایی اوکرایت گیت مواجه است.

گفته می‌شود ترامپ در تماس تلفنی در روز ۲۵ جولای (سوم مهرماه) با رئیس جمهور اوکراین او را برای تحقیقات فساد از کسب و کار خانوادگی جو بایدن تحت فشار قرار داده است.

بایدن، یکی از سیاستمداران دموکراتی است که برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ تلاش می‌کند. در صورتی که او بتواند به این هدف دست پیدا کند، رقیب انتخاباتی ترامپ خواهد بود.

افشاگری که گفته می‌شود یک افسر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) است با تنظیم شکوائیه‌ای علیه ترامپ او را به سوءاستفاده از قدرت، استفاده از امکانات دولت برای پیشبرد اهداف شخصی و دعوت از یک کشور خارجی جهت دخالت در مسائل داخلی آمریکا متهم کرده است.