وزیر خارجه ترکیه بدون اشاره به نقض منشور ملل متحد در لشگرکشی به یک کشور مستقل بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق گفت: حتی اگر تحریم شویم، از جنگ عقب‌ نشینی نمی‌کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مولود چاوش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز یکشنبه در مصاحبه با دویچه وله اعلام کرد: مهم نیست، چه کشوری چه کار می خواهد بکند؛ خواه تحریم تسلیحاتی کنند یا هر اقدام دیگری که بکنند، موجب تقویت ما می شود.

وزیر خارجه ترکیه در این خصوص ادامه داد: حتی اگر متحدان ما از سازمان تروریستی YPG پشتیبانی کند، حتی اگر تنها بمانیم، حتی اگر تحریم شویم، هیچ تفاوتی نمی‌ کند چه کارهایی انجام دهند. ما به هیچ دلیلی از جنگ عقب‌ نشینی نمی‌ کنیم. این موضوع برای ما مسأله‌ ای حیاتی است، مسأله امنیت ملی و ادامه بقاء به شمار می آید.

مولود چاوش‌اوغلو بدون اشاره به نقض منشور ملل متحد در لشگرکشی به یک کشور مستقل بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق و بر خلاف منشور ملل متحد در این باره ادعا کرد: ما سال‌ ها است که به پناهجویان سوری پناه داده‌ ایم و امنیت اروپا را به معنی واقعی کلمه تضمین می‌ کنیم و باز هم این واکنش را از اروپا (تهدید ترکیه توسط اتحادیه اروپا) می‌بینیم.