وزیر امور خارجه ترکیه بدون اشاره به نقض منشور ملل متحد گفت: حین دفاع از امنیت‌مان، دیگر مسائل جزئی می‌شوند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: واضح است که تصمیم داشتند یک دولت تروریستی در شمال سوریه راه اندازی کنند.

وزیر امور خارجه ترکیه بی‌اشاره به نقض منشور ملل متحد در حمله به بخشی از خاک یک کشور مستقل بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق  در این باره ادامه داد: هدف کشورهایی که بیش از همه واکنش نشان داده‌اند از جمله فرانسه تشکیل یک گروه تروریستی در اینجا است. در این خصوص فعالیت‌ های جدی در منطقه و کشورهای همسایه داشتند. از این رو، علت این ناراحتی و حملاتشان به ما نیز برهم زدن نقشه‌ هایشان است.

مولود چاوش اوغلو در ادامه اضافه کرد: زمانیکه موضوع دفاع از امنیت ملی‌مان مطرح است سایر مسائل همگه جزئیات هستند. در چنین مواقعی هر گونه تحریم و تهدیدی از سوی هر کسی که باشد پذیرفتنی نیست. آنکارا تحریم ها علیه خود را تلافی می کند.

لازم به ذکر است ترکیه از چهارشنبه گذشته حملاتی را علیه شمال سوریه آغاز کرده که با واکنش و محکومیت‌های جهانی روبرو شده است.

در واکنش به حملات ترکیه علیه شمال سوریه، «محمدجواد ظریف»، وزیر امورخارجه ایران در گفتگو با شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه، گفته است: امنیت از طریق «تجاوز» به سوریه به دست نمی‌آید.