وزیر خارجه آمریکا از دیدار خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و صحبت درباره تحولات منطقه‌ای از جمله نفوذ ایران خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده گفت با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران صحبت کرده است.

پامپئو در صفحه توئیتر خود نوشت: «نتانیاهو و من دیدار سازنده‌ای درباره تلاش‌ها برای مقابله با نفوذ شرورانه رژیم ایران و تحولات منطقه‌ای مربوطه و دیگر مسائل مرتبط با امنیت اسرائیل داشتیم».

او که از روز گذشته بعد از سفر به ترکیه، برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده، قرار است درباره موضوعات منطقه‌ای از جمله بحران سوریه، عملیات نظامی ترکیه در شمال این کشور و همچنین افزایش قدرت ایران در منطقه رایزنی کند.

 

 

وزیر خارجه آمریکا پیش از این با ابراز نگرانی شدید از انقضای تحریم تسلیحاتی ایران در سال آینده ذیل یکی از بندهای توافق هسته‌ای، از شورای امنیت خواست این تحریم‌ها را تمدید کند.

 دولت ایالات متحده هر سال میلیاردها دلار از پول مالیات دهندگان آمریکایی را به شکل کمک‌های نظامی و اقتصادی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد و تل‌آویو تنها رژیمی در جهان است که بزرگترین بسته حمایت نظامی از واشنگتن را به ارزش بیش از 3 میلیارد دلار (رایگان) و حدود 8 میلیارد دلار (به شکل وام) دریافت می‌کند.

تحلیلگران آمریکایی این سفر پامپئو به فلسطین اشغالی را برای برطرف کردن بی‌اعتمادی اخیر صهیونیست‌ها به واشنگتن تحلیل کرده‌اند. نشریه «هیل» در همین رابطه تحلیل کرد که رابطه نتانیاهو با «دونالد ترامپ» بعد از تصمیم به خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه و چراغ سبز به ترکیه برای عملیات علیه شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه شکرآب شده و پامپئو قصد دارد این مسئله را مرتفع کند.