کنفرانس امنیت کشتیرانی و هوانوردی خلیج فارس امروز (دوشنبه) با همکاری آمریکا و لهستان و با مشارکت هیات های مختلفی از جمله از رژیم صهیونیستی در منامه پایتخت بحرین آغاز به کار کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش تارنمای وزارت خارجه بحرین، "خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه" وزیر خارجه بحرین در سخنرانی افتتاحیه این نشست، با تاکید بر ضرورت اتخاذ مواضعی جمعی در محکومیت اقدامات تهدید کننده منطقه، گفت که دلیل برگزاری این نشست تهدید هایی است که امنیت منطقه و دنیا را به خطر می اندازد.

 این نشست دو روزه در ادامه نشست نافرجام "حمایت از امنیت و صلح خاورمیانه" که سال گذشته در ورشو پایتخت لهستان برگزار شد، انجام می شود و طبق اعلام خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) قرار است موضوعاتی چون اقدامات امنیتی برای منع انتشار سلاح هسته ای و  کشتار جمعی و موضوعاتی از این دست مورد بررسی قرار گیرد.

کنفرانس ورشو فوریه (بهمن - اسفند) سال گذشته با محور ایران و خاورمیانه در پایتخت لهستان با حضور وزیر خارجه و معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شد.

برگزاری کنفرانس ورشو به پیشنهاد آمریکا صورت گرفت که واکنش تند جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت و آن را تلاشی برای مقابله و دخالت در امور داخلی خود دانست.

آمریکا ادعا می کند با برگزاری این کنفرانس ائتلاف ضدایرانی را منسجم می کند و کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی را گردهم می آورد.

کارشناسان سیاسی و ناظران امور منطقه با اشاره به شکست کنفرانس ورشو پیش بینی می کنند که  نشست منامه نیز در جبران شکست های آمریکا  در مقابل ایران هیچ کمکی نمی کند.

حضور هیاتی از رژیم صهیونیستی در نشست منامه یکی از نشانه های عادی سازی روابط برخی از کشورهای عربی از جمله بحرین با این رژیم است.