نشریه فرانسوی زبان "لوریان لوژور" در گزارشی با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، غرب را بازنده اصلی جنگ سوریه معرفی کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در گزارش لوریان لوژور آمده است: محاسبه غربی ها درباره سوریه درست از آب در نیامد.

آنها که تصور می کردند بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بعد از آن همه مشکلات در نهایت از مقام خود کناره گیری می کند، اکنون مشاهده می کنند که او همچنان در راس هرم قدرت است.

اکنون ایران به عنوان مهمترین حامی سوریه در جنگ داخلی هشت ساله، خود را پیروز اصلی این میدان می داند که برابر غربی ها ایستادگی کرده است.

در واقع باید گفت که غربی ها در چند سال گذشته، مجموعه ای از شکست ها را در سوریه تجربه کرده اند.

در ادامه این مطلب آمده است: اکنون با خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، به خوبی جایگاه اسد به عنوان رئیس جمهوری سوریه تثبیت می شود.

واقعیت خروج نیروهای آمریکایی از سوریه چیست؟ 

واقعیت این است که دونالد ترامپ خود برای عمل به وعده های انتخاباتی خود مبنی بر خروج از درگیری های نظامی در کشورهای خارجی، در زمره حامیان پایان جنگ جای گرفته است.

وی نخستین بار 20 دسامبر سال گذشته به دنبال رایزنی با اردوغان تصمیم گرفت نیروهای آمریکا را به طور کامل از سوریه خارج کند. با این وجود وی توسط متحدان جمهوری خواه خود در کنگره و همکاران خود متقاعد شد که بخشی از نیروها را در آنجا باقی بگذارد

در این شرایط غربی ها بخش های زیادی از سوریه را از دست داده اند و از این پس از آنها می توان به عنوان مغلوب جنگ سوریه یاد کرد.

شکست آنها که از مدت ها پیش آغاز شده بود اکنون با خروج نیروهای آمریکایی کامل شده است.

از دیدگاه کشورهای عربی منطقه نیز  اقدام آمریکا در مورد شمال سوریه تنها بی ارزش شدن تضمین امنیتی واشنگتن را تایید می کند که پیشتر نیز در ضعف واکنش دولت ترامپ به حمله 14 سپتامبر (حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی)‌ نشان داده شده بود.