رئیس پارلمان لبنان اعتراضات کنونی این کشور را ناشی از بی توجهی دولت به توصیه‌های سابق جریان متبوع وی خواند و درباره بلا تکلیفی کشور و ایجاد خلاء سیاسی در لبنان هشدار داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان امروز در واکنش به ادامه اعتراضات لبنان تاکید کرد: خواسته‌های جنبش اعتراضی لبنان در بعد اقتصادی در جمع 22 ماده‌ (طرح اصلاحات اقتصادی) بود که ما یکی از اولین کسانی بودیم که برای چندین دهه فریاد خود را برای رسیدگی به آن تکرار کردیم و  فشار مردمی بالاخره آن را محقق کرد. توصیه‌هایی که در چند جمله بیان کردیم، تبدیل به یک انقلاب شد.

به گزارش وبگاه خبری العهد، بری در نشستی با نمایندگان پارلمان لبنان که طبق روال هر هفته در منزل خود در منطقه عین التینه بیروت برگزار می‌کند، گفت: دولت طرح اقتصادی را تصویب کرد به رغم کیفیت آن مهم اجرا شدن آن است. کشور نمی‌تواند در حال بلاتکلیفی به سر برد و ما نگران ایجاد خلأ سیاسی هستیم.

رئیس پارلمان لبنان گفت که بودجه را امضا کرده و آن را به کمیته بودجه تحویل داده تا بررسی آن آغاز شود.
بری که رهبر جنبش امل لبنان(متحد حزب الله)  است امروز با شماری از اعضای پارلمان لبنان دیدار کرد. وزرا و نمایندگان حزب التقدمی الاشتراکی به رهبری ولید جنبلاط هم در این نشست حاضر بوده و درباره اوضاع کنونی و تازه ترین تحولات لبنان گفت‌وگو کردند.

هیئت حزب التقدمی الاشتراکی (سوسیالیست ترقی‌خواه) بعد از دیدار با بری به دیدار با سعد الحریری، نخست وزیر لبنان رفتند.

الحریری بعد از ظهر امروز به ریاست خودش نشست کمیته وزیران برای بررسی اصلاحات مالی و اقتصادی را برگزار کرد. این کمیته پیش نویس قانون بازپس گیری اموال عمومی غارت شده را مورد بررسی قرار داد و تصمیم گرفت ظرف مدت ده روز درباره این پروژه پیشنهاداتی را از شورای عالی قضایی درخواست کند.

هیئت دولت لبنان روز دوشنبه  پیش نویس بودجه 2020 را بدون مالیات‌های جدید تصویب کرد. علیرغم تعهد دولت لبنان برای ایجاد اصلاحات، تظاهرات در این کشور متوقف نشده است و تظاهرات‌کنندگان بر کناره‌گیری چهره‌های نظام سیاسی، بازیابی وجوه غارت شده و مجازات مفسدان اصرار دارند.