نخست وزیر عراق در مقام فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور با صدور احکامی ضمن انتصاب یک سخنگوی نظامی برای خود فرماندهان پلیس در چهار استان این کشور از جمله پایتخت را تغییر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 وزارت کشور عراق امروز شنبه اعلام کرد  عادل عبدالمهدی، نخست وزیر، عبدالکریم خلف را به عنوان سخنگوی رسمی نظامی برای جایگاه خود در مقام فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق منصوب کرد.

به گزارش وبگاه خبری بغداد الیوم، در این بیانیه آمده است: انتصاب عبدالکریم خلف در حالی صورت می گیرد که عبدالمهدی به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیاز به یک سخنگو داشت.

عبدالکریم خلف  سرتیپ بازنشسته و سخنگوی وزارت کشور عراق بود. وی قبل از بازنشستگی به عنوان مدیر کل عملیات در وزارت کشور عراق فعالیت می‌کرد.

این تصمیم در حالی صورت می‌گیرد که کشور شاهد تظاهرات‌هایی در محکومیت فساد و مطالبه اصلاحات و فراهم شدن فرصت‌های شغلی است.

نخست وزیر عراق امروز طی چند حکم دیگر فرماندهان پلیس در سه استان بغداد، نجف اشرف الدیوانیه و ذی قار را نیز منصوب کرد.

در استان بغداد سرلشکر «ماجد فالح نعمه الموسوی»،در استان نجف سرلشکر «غانم العنکوشی»، در استان «الدیوانیه» سرتیپ «حیدر حسن منخی» و در استان «ذی قار»، سرتیپ «محمد عبدالوهاب السعیدی» به عنوان فرماندهان پلیس استان‌های مذکور  تعیین شدند.