خبر کشته شدن ابوبکر بغدادی بارها و بارها مطرح شد، روز گذشته وقتی این خبر روی خروجی رسانه ها قرار گرفت، ابتدا تصور همه این بود که مثل گذشته چندروز بعد تکذیب می شود اما به روز نکشید که شک و شبهه های زیادی درباره ان مطرح شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابوبکر بغدادی وقتی خود را خلیفه داعش خواند، خیلی ها این ادعا را در قرن 21 به شوخی و تمسخر گرفتند اما پیشروی این گروهک ترویستی در سوریه و عراق خیلی زود لبخندها را از چهره ها به نگرانی تبدیل کرد.

بغدادی

ابوبکر بغدادی را خیلی ها به بن لادن تشبیه می کنند. کسی که ثروت زیادی داشت و می خواست معادلات جهانی را تغییر دهد. آمریکایی ها نیز با نگاه عروسک خیمه شبازی به او می نگریستند اما حادثه یازده سپتامبر این خیال بافی های را از سر آنها پراند و سال ها تلاش کردند تا بالاخره محل اختفای بن لادن را شناسایی و او را کشتند.

ابوبکر بغدادی حالا به سرنوشت بن لادن دچار شد. او بعد از اعلام خلافتش چنان دچار غرور و سرمستی شد که به باج خواهی افتاد. آمریکایی ها نیز تا مدتی با او مدارا کردند و پس از آن جدی اش نمی گرفتند تا آنکه ابوبکر بغدادی شهروندان غربی به ویژه آمریکایی را که در کشورهای مختلف اسیر گرفته بود مرحله به مرحله جلوی دوربین نشاند و سر برید. عملا این اعلام جنگ به غرب بود.

ابوبکر بغدادی به تصور آنکه هیچ کسی یارای مقابله با او را ندارد، سرمست از قدرت بود اما به یکباره تمام نیروهای منطقه ای و فرامنطقه روی حذف او به اشتراک نظر رسیدند. ایران، روسیه، سوریه و عراق جدی تر از گذشته عزم خود را برای خشکاندن ریشه داعش جزم کردند و آمریکا، اروپا، ترکیه و عربستان هم حفظ ظاهر را کنار گذاشتند و دشمن خونی ابوبکر بغدادی شدند.

 

تشکیک ها در خبر مرگ ابوبکر بغدادی

 

حذف داعش از عراق و تنگ کردن حلقه محاصره این گروهک تروریستی در سوریه تا جایی پیش رفت که ابوبکر بغدادی در چندین مورد به شدت زخمی شد اما جان سالم به در برد تا آنکه روز گذشته در خبرها آمد که نیروهای آمریکایی او را شناسایی کردند و در عملیاتی غافلگیرکننده قصد دستگیری اش را داشتند که ابوبکر بغدادی سرکرده گروهک ترویستی داعش جلیقه انفجاری اش را منفجر کرد و به هلاکت رسید.

بعد از مرگ ابوبکر بغدادی خبرهای زیادی روی خروجی رسانه ها قرار گرفت که بسیاری از آن خبرها نوع اطلاع رسانی و ادعای آمریکایی ها را زیر سئوال برد. آش آنقدر شور بود که روس ها نیز مدعی شدند، آنها عملیات کردند اما آمریکایی ها با نیرنگ رسانه ای کار را به نام خود زدند.

 

شباهت مرگ بن لادن و ابوبکر بغدادی

 

سئوال بزرگ این بود که بغدادی چگونه شناسایی و به هلاکت رسید. خبرها از لودادن او توسط زنش حکایت دارد اما برخی نیز این خبر را تکذیب کردند. در مجموع این شبهه درباره ادعای آمریکایی ها وجود دارد که چرا تصویری از جسد ابوبکر بغدادی منتشر نکردند. آنها که روزی عکس صدام حسین و قذافی را در رسانه ها نشر دادند، جلوی انعکاس تصویر جسد بن لادن و ابوبکر بغدادی را گرفتند. به همین دلیل شائبه ای هست که ادعای آمریکایی ها دروغ است.

 

منتفی شدن استیضاح ترامپ با مرگ ابوبکر بغدادی

 

دولت ترامپ این روزها زیر شدیدترین فشارها در آمریکا قرار دارد. ترامپ تیزی تیغ استیضاح را بر گردن خود احساس می کند و خروج از این وضعیت تنها با یک اقدام بزرگ ممکن بود. خطر استیضاح آنقدر جدی بود که گفته می شد احتمال زیاد جان بولتون هم بخواهد علیه ترامپ شهادت دهد. بسیاری از مخالفان و منتقدان دولت ترامپ می گویند کشته شدن ابوبکر بغدادی یک شوی تبلیغاتی است که ترامپ را از گوشه رینگ بیرون آورد و او را به یک قهرمان بدل کند. به همین دلیل منتقدان در تلاشند تا نگذارند چنین فضایی به نفع ترامپ شکل بگیرد.

سرکرده جانشین ابوبکر بغدادی

 

رسانه آمریکایی نیوزویک در گزارش نوشت که ابوبکر بغدادی جانشین خود را قبل از مرگش مشخص کرده بود و او کسی نیست  جز «عبدالله قرداش» ملقب به «حاجی عبدالله العفری» که چند ماه پیش به این موقعیت رسید.

حال باید دید آمریکایی ها بعد از ابوبکر بغدادی همچنان طرح ادعای مبارزه علیه داعش را ادامه می دهند یا آنکه مثل القاعده تنها صورت مسئله را پاک می کنند.