رهبر حزب برگزیت انگلیس اعلام کرد در انتخابات شرکت نخواهد کرد و به حمایت از کاندیدهای حزبش در نقاط مختلف این کشور خواهد پرداخت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«نایجل فاراژ» رهبر حزب برگزیت انگلیس، از شرکت در انتخابات زودهنگام انصراف داد تا برای تبلیغ علیه توافق دولت این کشور با اتحادیه اروپا درخصوص اجرای برگزیت زمان کافی داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، فاراژ در مصاحبه با «اندرو مار» مجری شبکه «بی‌بی‌سی» گفت: «در این مورد بسیار فکر کردم که چگونه به بهترین شکل به برگزیت خدکت کنم. آیا باید یک کرسی پیدا کنم و تلاش کنم وارد پارلمان شوم یا بهتر است طول و عرض انگلیس را پیموده و از ۶۰۰ کاندیدا حمایت کنم. تصمیم گرفتم که مورد دوم انتخاب درست است».

پیش‌تر فاراژ خطاب به «بوریس جانسون» گفته بود یا با او در انتخابات همگانی وارد ائتلاف شود و از تصویب توافق برگزیت صرف‌نظر کند، یا برای تک تک کرسی‌های پارلمان با او خواهد جنگید.

جانسون روز شنبه در واکنش به سخنان فاراژ گفت «همواره از پیشنهادات استقبال می‌کنم» اما وارد پیمان انتخاباتی با فاراژ یا هیچ فرد و حزب دیگری نخواهد شد.

فاراژ در این خصوص گفت:‌ «اگر بوریس به دنبال برگزیتی واقعی بود، نیاز نبود در این انتخابات علیه او بجنگیم».

اکنون این احتمال وجود دارد که با ایجاد تفرقه بین حزب محافظه‌کار به رهبری جانسون و حزب برگزیت فاراژ، رأی حامیان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شکسته شود.

تلاش جانسون برای خارج کردن کشورش از اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با رأی پارلمان شکست خورد و پارلمان او را مجبور کرد از بروکسل تقاضا کند مهلت اجرای بروکسل را تمدید کند. پارلمان تنها به کلیات این توافق رأی مثبت داد و اجرای آن جهت بررسی بیشتر به ۳۱ ژانویه موکول شد.

در مقابل جانسون خواهان برگزاری انتخابات همگانی زودهنگام در انگلیس شد تا شاید بتواند با تغییر ترکیب کابینه، رأی مورد نیاز برای تصویب توافق با بروکسل درخصوص نحوه خروج از اتحادیه اروپا را کسب کند.

پیشنهاد او در پارلمان انگلیس با استقبال حزب «لیبرال دموکرات» مواجه شده و مورد تصویب قرار گرفت. قرار است این انتخابات زودهنگام در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) برگزار شود.