رئیس جمهور آمریکا به رئیس جمهور مکزیک پیشنهاد اعزام نظامیان این کشور برای مبارزه با کارتل‌های مواد مخدر را مطرح کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در پیامی در توئیتر به حادثه تیراندازی در شمال مکزیک میان دو کارتل مواد مخدر اشاره کرد که طی آن یک خانواده 9 نفری از جمله 3 کودک و شش زن طی آن کشته شدند، اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: « خانواده فوق‌العاده‌ و دوستانی از (ایالت) یوتاه میان کارتل‌های شرور مواد مخدر که به سوی یکدیگر شلیک می‌کردند، گیر کردند و در نتیجه چندین شهروند بسیار خوب آمریکایی کشته شدند که شامل کودکان بوده و برخی نیز ناپدید شدد.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه پیام توئیتری خود نوشت: «اگر مکزیکو برای پاکسازی این هیولاها نیازمند یا درخواست کمک کند، آمریکا آماده بوده و برای این کار تمایل داشته و قادر است که این کار را انجام دهد و کار را به سرعت و موثر انجام دهد. رئیس جمهور جدید مکزیک این موضوع را موضوع مهم خود اعلام کرده اما کارتل‌ها بسیار بزرگ و قدرتمند شده که شاید برای شکست آنها نیازمند یک ارتش باشید.»

ترامپ در ادامه پیام توئیتری خود نوشت: «هم اکنون زمان آن فرا رسیده که مکزیک با کمک آمریکا علیه کارتل‌های مواد مخدر جنگ به راه انداخته و آنها را از زمین محو کند. ما فقط منتظر تماسی از رئیس جمهور عالی شما هستیم.»