مشاور وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد، ما به گفت‌وگو و مذاکرات با آمریکا که هیچ فایده‌ای برای ما ندارد، علاقمند نیستیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کره شمالی روز دوشنبه (امروز) در پاسخ به توییت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که به نشست دیگری با «کیم‌جونگ‌اون» رهبر کره شمالی، اشاره کرده بود، گفت که هیچ علاقه‌ای به برگزاری جلسات بیشتر با ترامپ ندارد مگر اینکه امتیاز قابل توجهی از آن دریافت کند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، ترامپ پس از لغو رزمایش هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی در حساب توئیتری خود از رهبر کره شمالی خواست تا «سریعا اقدام کند و به توافق برسد». وی همچنین بر دیدار بعدی با کیم با آوردن عبارت «به زودی می‌بینمت» تاکید کرده بود.

«کیم کی گوان» مشاور وزارت خارجه کره شمالی روز دوشنبه (امروز) در بیانیه‌ای بار دیگر موضع دولتش مبنی براینکه واشنگتن برای حفظ مذاکرات باید دست از «سیاست‌های خصمانه» خود بردارد را تکرار کرد.

وی در این بیانیه که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شده بود، گفت: «اگرچه (کره شمالی و آمریکا) از ماه ژوئن سال میلادی گذشته، سه نشست و دیدارهای متعددی داشتند، اما پیشرفت قابل توجهی در روابط آنها حاصل نشد و آمریکا تنها در تلاش برای خریدن زمان به نفع خودش است.»

وی افزود: «ما دیگر به چنین نشست‌هایی که هیچ فایده‌ای برای ما ندارد، علاقمند نیستیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا و  رهبر کره شمالی در سال 2018 و در کشور سنگاپور مذاکراتی را برگزار کردند که نتیجه‌ای نداشت. پس از آن دور دوم مذاکرات میان رهبران این دو کشور در پایتخت ویتنام برگزار شد که آن نیز به شکست ختم شد. بار سوم، ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از  آن پس به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کره شمالی، هیچ‌گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشده است.