رهبر حزب کارگر انگلیس تأکید کرد که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری نه تنها «نقض آشکار قانون بین‌الملل» است بلکه مانعی برای صلح محسوب می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر امروز (سه‌شنبه) در یک پیام توییتری، شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینیان را غیرقانونی خواند.

وی در صفحه توییتر خود در این خصوص نوشت: «من از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر اینکه شهرک‌سازی در کرانه باختری "نقض آشکار قوانین بین‌الملل" است، حمایت می‌کنم».

این دیپلمات انگلیسی همچنین ادامه داد که اقدام رژیم صهیونیستی در توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری «مانعی برای صلح» است.

در پی اظهارات روز گذشته «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص حمایت از شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، شورای امنیت سازمان ملل در صدد است تا فردا (چهارشنبه)، طی یک جلسه اضطراری، تصمیم آمریکا درباره شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری را بررسی کند.

 سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغالگر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

پیش از این، اتحادیه اروپا و شورای حقوق بشر سازمان ملل و کشورهایی دیگری از جمله روسیه نیز تصمیم اخیر آمریکا درباره شهرک‌سازی صهیونیست‌ها را غیرقانونی خواندند.