وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت آنکارا به مسکو این تضمین را داده که برنامه‌ای برای انجام عملیات جدید نظامی در شمال سوریه علی رغم اظهارنظرهای اولیه در این باره ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس خبری دولتی آناتولی ترکیه روز دوشنبه از قول مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه این کشور گزارش کرد آنکارا در صورتی که منطقه شمال شرق سوریه از وجود تروریستها پاکسازی نشود عملیات جدید نظامی در این منطقه ترتیب می‌دهد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری با همتای بحرینی خود  در واکنش به این صحبت‌ها گفت: خروج شبه نظامیان کرد در شمال شرق سوریه کامل شده است و دولت ترکیه به مسکو این تضمین را داده که هیچ عملیات جدید نظامی در منطقه صورت نمی‌گیرد.

لاوروف همچنین تاکید کرد که روباط مسکو و بحرین شراکتی بر مبنای اعتماد است او تاکید کرد: ما برای روابط خود با بحرین بسیار ارزش قایلیم. چون این روابط بر اساس اعتماد و شراکت متقابل و بر طبق توافقات به دست آمده بین رهبران دو کشور است. روابط نزدیک بین روسیه و بحرین بین سرویس‌های ویژه درباره مسائل امنیتی و مقابله با تروریسم در حال گسترش است. ما از نزدیک با سازمان ملل و سایر پلتفورم‌های چند جانبه همکاری و تبادل داریم.

لاوروف همچنین تاکید کرد: مذاکرات فرصتی خوب برای تبادل ایده‌ها در طیف‌های مختلف روابط دو جانبه است. ما به ویژه بر ایده‌های دولت بحرین درباره اوضاعی که در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه وجود دارد، تمایل داریم.