اعتراضات الجزایری ها به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است در ۱۲ دسامبر آینده برگزار شود، ادامه دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از روسیاالیوم، صدها الجزایری شب گذشته برای دومین شب متوالی و در فاصله باقیمانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۲ دسامبر آینده دست به اعتراض زدند.

تظاهرات کنندگان خواستار لغو انتخابات شدند و شعارهایی در این زمینه سر دادند. 

بر اساس این گزارش؛ تظاهرات کنندگان در خیابان دیدوش مراد در قلب پایتخت الجزایر دست به تظاهرات زدند.

روسیاالیوم گزارش داد: با شروع کمپین انتخاباتی از روز یکشنبه و بازداشت افراد متهم به مانع تراشی در روند انتخابات، تظاهرات کنندگان به تظاهرات متوالی روی آورده اند. این حرکت های اعتراضی معمولا لیدر خاصی ندارد و معمولا از طریق شبکه های اجتماعی فراخوان تظاهرات داده می شود.

این در حالی است که روز یکشنبه گذشته  وزارت دفاع الجزایر همزمان با شروع کمپین انتخابات ریاست جمهوری این کشور بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: فرماندهی کل ارتش دستورات کافی و دستورهای ضروری را به همه نیروها برای فراهم آوردن شرایطی که ملت الجزایر بتوانند مشارکت قوی و فعالانه در تبلیغات انتخابات و نیز انتخابات ریاست جمهوری ۱۲ دسامبر با آزادی و شفافیت کامل داشته باشند، داده است.

وزارت دفاع الجزایر بیان کرد: هدف ایجاد فضای اطمینان بخش امنیتی در سراسر کشور همزمان با شروع کمپین انتخاباتی است. از شهروندان غیور به کشورشان می خواهیم که مشارکت فعالانه در کنار نیروهای ارتش و امنیتی داشته باشند و صف واحدی را در این زمان سرنوشت ساز کشور تشکیل دهند.  انتخابات ریاست‌جمهوری موعد سرنوشت‌سازی در تاریخ الجزایر است. ما از شهروندان می‌خواهیم در این چالش که جایگاه و وجهه الجزایر را تقویت خواهد کرد همکاری کنند.

گفتنی است که روز یکشنبه، کمپین‌های انتخاباتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر که قرار است در ۱۲ دسامبر آینده برگزار شود، آغاز شد. نامزدهای انتخابات الجزایر عبارتند از: عزالدین میهوبی، معاون دبیرکل حزب جمعیت ملی دموکراتیک، عبدالقادر بن قرینه، رئیس حزب جنبش سازندگی ملی، عبدالمجید تبون، نخست وزیر پیشین، علی بن فلیس، رئیس حزب پیشگامان آزادی و عبدالعزیز بلعید، رئیس حزب جبهه المستقبل.