رئیس سازمان الحشد الشعبی به مناسبت دومین سالروز پیروزی عراق در برابر داعش گفت که اگر مرجعیت دینی نبود، این کشور به دست بیگانان می‌افتاد.

الحشد الشعبی: اگر مرجعیت نبود، نمی‌توانستیم عراق را آزاد کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«ابو مهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق روز سه‌شنبه در سخنانی به مناسب دومین سالروز پیروزی این کشور در برابر تروریسم، بر نقش مرجعیت دینی در بازپس‌گیری عراق تاکید کرد.

به نوشته پایگاه «المسله»، وی گفت: «اگر فتواهای مرجعیت دینی عراق نبود، نمی‌توانستیم وطن را از چنگ بیگانگان پس بگیریم و پرچم عراق را به اهتزاز دربیاوریم».

نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی تاکید کرد که اگر این فتواها نبود، عراق در برابر داعش پیروز نمی‌شد و جشن پیروزی را نمی‌گرفت.

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولة القانون» هم روز سه‌شنبه در سخنانی به مناسبت دومین سالروز پیروزی عراق در برابر داعش گفت که با فتوای مرجعیت و فدارکاری‌های ملت بود که سناریوهای تجزیه عراق شکست خورد و افسانه داعش به پایان رسید.

دهم دسامبر ۲۰۱۷ (۹۶/۹/۱۹) بود که بغداد پیروزی خود در برابر داعش و آزادسازی کامل یک سوم از خاک این کشور (شمال و غرب عراق) را که در تابستان ۲۰۱۴ توسط این گروهک تروریستی اشغال شده بود، اعلام کرد.