پایگاه پولیتیکو در گزارشی به بررسی نظرسنجی‌های انجام شده درباره استیضاح رئیس جمهور آمریکا از زمان آغاز تحقیقات مجلس نمایندگان در این باره پرداخته و می‌نویسد که حمایت از این استیضاح بین ۴۸ تا ۵۰ درصد بوده است.

نظرسنجی پولیتیکو؛ نیمی از مردم آمریکا موافق استیضاح ترامپ هستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پولیتیکو می‌نویسد: بررسی ۹ نظرسنجی از اوایل ماه اکتبر تاکنون نشان می‌دهد که حمایت از استیضاح دونالد ترامپ در میان مردم آمریکا بین ۴۸ تا ۵۰ درصد بوده است.

این پایگاه می‎گوید که در طول ۲.۵ ماه گذشته، تحقیقات استیضاح ترامپ از سوی مجلس نمایندگان آمریکا، طوفانی از اطلاعات جدید را درباره مناسبات وی و اوکراین به وجود آورده است.

همزمان با نزدیکتر شدن مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح رئیس جمهور این کشور، نظرسنجی انجام شده از سوی «پولیتیکو-مورنینگ کانسولت» نشان می‌دهد که نظر عمومی درباره استیضاح دونالد ترامپ از زمان آغاز تحقیقات تاکنون ثابت بوده و تغییر چندانی نداشته است.

نتایج نظرسنجی پولیتیکو نشان می‌دهد که نیمی از مردم آمریکا موافق  استیضاح ترامپ  و ۴۸ درصد مخالف آن هستند.

بر اساس این گزارش، ۹ نظرسنجی انجام شده از اوایل ماه اکتبر تاکنون نشان می‌دهد که حمایت از استیضاح ترامپ بین ۴۸ تا ۵۰ درصد بوده است.

پولیتیکو می‌نویسد: این نظرسنجی‌ها ادعای جمهوریخواهان که می‌گویند استیضاح ترامپ، حمایت عمومی را از دست داده، زیر سوال می‌برد.

بر اساس این نظرسنجی، ۸۳ درصد از دموکرات‌ها موافق استیضاح ترامپ هستند و استقبال از تحقیقات استیضاح در میان گروه‌های مستقل ۴۵ درصد است.

این نظرسنجی در فاصله روز‌های ۶ تا ۸ دسامبر (۱۵ تا ۱۷ آذر) و پیش از اعلام اتهام رسمی کمیته قضایی آمریکا علیه ترامپ انجام شده است.

روز سه‌ شنبه کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا رسما دونالد ترامپ را متهم به سوء استفاده از قدرت و مانع تراشی در برابر تحقیقات کنگره کرده و چهارشنبه شب نیز درباره استیضاح رای‌گیری خواهد کرد.