ائتلاف سعودی بر خلاف توافق آتش‌بس در استان الحدیده در غرب یمن، هنوز مناطقی از این استان را هدف قرار می‌دهد.

ائتلاف سعودی کماکان آتش‌بس غرب یمن را نقض می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
ائتلاف سعودی توافق آتش‌بس در استان الحدیده در غرب یمن را طی ۲۴ ساعت گذشته، چندین بار نقض و استان صعده در شمال یمن را بمباران کرده است.

در هیمن ارتباط، خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» گزارش کرد، ائتلاف سعودی استان صعده را بمباران کرد و با موشک و توپخانه هدف قرار داد.

یک منبع نظامی در این خصوص گفت که جنگنده‌های ائتلاف سعودی، نقاطی در شهرستان مرزی «الظاهر» در استان صعده را بمباران کردند. به گزارش این منبع شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی همچنین مناطقی از شهرستان مرزی «رازح» را نیز هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار دادند. 

در غرب یمن نیز شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی منطقه‌های «الجبلیه» و «الفازه» در شهرستان «التحیتا» در استان الحدیده را با بیش از ۱۷ راکت یا موشک هدف قرار داده و استحکامات جدیدی در مسیر «الثوابیه» ایجاد کردند.

این منبع نظامی توضیح داد که ائتلاف، مناطقی را در شهرستان «حیس» گلوله‌باران و همچنین استحاکامات جدیدی در شمال این شهرستان ایجاد کرده‌ است.

طبق این گزارش، ائتلاف سعودی منطقه «الجاح الاعلی» در شهرستان «بیت الفقیه» را هم خمپاره‌باران کرد. ائتلاف همچنین در منطقه «کیلو۱۶» استحکاماتی جدید ایجاد کرد.

ایجاد استحکامات بر خلاف توافق آتش‌بس در الحدیده است. این اقدامات نشانه قصد ائتلاف برای ادامه حملات است. 

منبع یادشده در ادامه با اشاره به آتش‌ گرفتن منزل یکی از شهروندان یمنی در غرب شهر «الدریهمی» گفت که این خانه بر اثر بمباران شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی آتش گرفته است. 

ائتلاف سعودی روستای «الشجن» در اطراف شهر «الدریهمی» را نیز هدف قرار داده است که بر خلاف توافق آتش‌بس الحدیده است. 

استان الحدیده مشمول توافق استکهلم سوئد است که بهمن ماه سال گذشته میان طرفین درگیر در یمن امضا شد. قرار بود طبق این توافق، طرفین نیروهای خود را از این استان و بنادر آن خارج کنند اما با آنکه نیروهای وابسته به صنعاء از بخش‌هایی به طور یکجانبه عقب‌نشینی کردند اما طرف وابسته به ائتلاف سعودی، مواضع خود را ترک نکرد. 

الحدیده در کنترل نیروهای انصار الله و دولت نجات ملی یمن قرار دارد و نیروهای وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی در اطراف آن حضور دارند؛ این شهر تقریبا یکی از مهمترین مناطقی است که کمک‌ها و واردات تجاری وارد یمن می‌شود و عربستان و امارات در دو سال گذشته تلاش زیادی کردند تا آن را اشغال کنند اما در این امر ناکام ماندند.