به دنبال تحولات مربوط به ترور سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس در جریان حمله تروریستی آمریکا در عراق، سفارت آمریکا در اسلام آباد برای دیپلمات ها و نمایندگی های خود در شهرهای پاکستان هشدار امنیتی صادر کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رسانه های پاکستان روز دوشنبه به نقل از بیانیه سفارت آمریکا گزارش دادند: با توجه به واکنش های احتمالی به وقایع اخیر در عراق ،سفارت آمریکا سفر مسئولان دولتی این کشور به پاکستان را محدود کرده است.

در این گزارش آمده است:سفارت آمریکا از مسئولان دولتی و دیپلمات های خود خواست تا فعالیت های رسمی غیرضروری و شخصی به پاکستان را به تعویق بیندازند و علاوه بر این اتباع آمریکایی باید از حضور در نقاطی که امکان برگزاری تظاهرات و وقوع رخداد غیرمنتظره وجود دارد، اجتناب کنند.

همزمان با تظاهرات ضدآمریکایی روز گذشته در کراچی و پیشروی راهپیمایی کنندگان به سمت سرکنسولگری آمریکا، تدابیر امنیتی برای حفاظت از این نمایندگی تشدید شده است.

رسانه های پاکستان پیشتر به نقل از منابع آگاه اعلام کردند که تدابیر امنیتی برای حفاظت از سفارت آمریکا در اسلام آباد و سرکنسولگری های این کشور در شهرهای پیشاور، لاهور و کراچی تشدید شده است.

براساس این گزارش که در رسانه های اجتماعی نیز بازتاب گسترده ای داشت آمده است،آمریکایی ها پس از ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس به دیپلمات های خود در کشورهای اسلامی از جمله پاکستان هشدار داده است.

روزنامه پاکستانی «امت» نیز با اشاره به هراس آمریکا از هدف قرار گرفتن در آسمان پاکستان،نوشت، به شرکت‌های هواپیمایی آمریکا ابلاغ شده که از عبور از حریم هوایی پاکستان اجتناب کنند.

در این گزارش آمده است:آمریکایی ها به پروازهای تجاری و رسمی خود ابلاغ کرده اند که امکان حمله از سوی گروه های افراطی وجود دارد.

آمریکایی‌ها پس از اقدام جنایتکارانه خود در ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق، به وحشت افتاده‌اند و در تلاشند از تمام ظرفیت‌های دیپلماسی برای متوقف کردن اقدامات تلافی‌جویانه محور مقاومت استفاده کنند.

در این رابطه پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا از صبح دیروز با همتایان خود در آلمان، انگلیس، فرانسه و روسیه و همچنین رئیس جمهوری افغانستان و فرمانده ارتش پاکستان تماس گرفت.

وزارت امور خارجه پاکستان روز جمعه و ساعاتی پس از شهادت سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس به دست آمریکا در خاک عراق، ضمن ابراز نگرانی شدید از اوضاع فعلی، بر ضرورت اجتناب از هرگونه اقدام یکجانبه و تهاجمی تاکید کرد.