«برهم صالح» رییس جمهوری عراق روز شنبه در دیدار با «عبدالله الصفدی» وزیر خارجه اردن تاکید کرد، عراق آغازگر جنگ هیچ یک از کشورهای همسایه خود نخواهد شد.

صالح: عراق آغازگر جنگی علیه کشورهای همسایه نمی شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از  پایگاه خبری سومریه نیوز، صالح امروز میزبان وزیر خارجه اردن و هیات همراه او در کاخ السلام بغداد بود.

طبق بیانیه صادره از دفتر ریاست جمهوری عراق، صالح در این دیدار بر ضرورت نهادینه کردن پایه های صلح و امنیت در منطقه و دور کردن آن از جنگ های بیهوده و درگیری ها تاکید کرد؛ درگیری هایی که توان و قابلیت های انسانی و مادی را نابود می کند.

وی در ادامه بر لزوم گفت و گوی جدی و صریح برای حل بحران ها تصریح  و بار دیگر تاکید کرد: عراق آغازگر هیچ حمله ای به کشورهای همسایه خود نخواهد بود یا تبدیل به میدانی برای تصفیه حساب ها میان کشورها نمی شود.

رییس جمهوری عراق افزود: عراق می خواهد ستونی برای جمع کردن دوستان و برادرانش به منظور تامین منافع مشترکشان و تحقق صلح و امنیت در منطقه و جهان باشد.

صالح در ادامه به اهمیت روابط دو جانبه و گسترش همکاری ها به ویژه همکاری های اقتصادی اشاره کرد.

وزیر خارجه اردن نیز پیام درود عبدالله دوم پادشاه این کشور را به صالح منتقل و تاکید کرد که امان از امنیت و ثبات عراق به عنوان ستون امنیت در منطقه حمایت می کند.

الصفدی همچنین جویای حال آیت الله سیستانی مرجع عالی دینی عراق شد که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفتند و برای ایشان آرزوی سلامتی کرد.

وزیر خارجه اردن صبح امروز به منظور دیدار با مقامات عراقی وارد بغداد شد و در اولین دور مذاکرات خود با محمدعلی الحکیم وزیر خارجه عراق دیدار و گفت و گو کرد.

الصفدی امروز در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با الحکیم، گفت: منطقه نیازی به جنگ و درگیری جدید ندارد و همه باید برای حفظ آرامش و کاهش تنش در خاورمیانه تلاش کنند.

الحکیم هم تاکید کرد، آمریکا با خروج خود از این توافق نامه بین المللی باعث ایجاد تنش در منطقه شد و تنها راه حل این مشکلات بازگشت به میز مذاکره است.