یک مقام ارشد نظامی روسیه اعلام کرد که نیروهای ترکیه در اعتراض به تحولات ادلب، از حضور در دو عملیات اخیر مشترک گشت زنی در سوریه خودداری کرده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 ژنرال «یوری بورکنوف» رئیس مرکز مصالحه روسیه در سوریه می‌گوید که ارتش ترکیه برای دومین بار در طول هفته جاری میلادی از مشارکت در گشت زنی مشترک با ارتش روسیه در سوریه خودداری کرده است و این عملیاتها فقط با حضور پلیس نظامی روسیه انجام شده است. 

وی تاکید کرد، به خاطر عدم حضور نیروهای ترکیه، پلیس روسیه به تنهایی عملیات گشت زنی خود را در منطقه الحسکه انجام داده است. 

این ژنرال روسی تاکید کرد که عملیاتهای اخیر طبق برنامه قبلی و بدون هیچ حادثه ای انجام شده و بالگردهای روسی نیز دو عملیات هوایی گشت زنی در دو مسیر انجام داده‌اند. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، شبه نظامیان تروریست طی 24 ساعت گذشته 31 بار آتش بس در منطقه کاهش تنش در ادلب را نقض کرده و همچنین در لاذقیه، ادلب و حما دست به حملات خمپاره‌ای زده‌اند. 

این گزارش افزود: ارتش ترکیه به دلیل تحولات ادلب و حملات نیروهای سوری به مواضع دیدبانی ترکیه در سراقب و کشته شدن 5 سرباز ارتش ترکیه از حضور در گشت زنیهای مشترک با روسیه خودداری کرده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اخیرا سوریه را به اقدامات تلافی جویانه در خاک خودش تهدید کرده است و از دمشق خواسته است حملات خود به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان مورد حمایت ترکیه را متوقف کند.