برخی منابع مطلع از خروج بخشی از نیروهای آمریکا که در قالب نیروهای واکنش سریع این کشور در بحبوحه تنش با ایران عازم غرب آسیا شده بودند، خبر می دهند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در حالی که ارتش آمریکا در بحبوحه تنش‌ها با ایران در هفته‌های اخیر گروهی از نظامیان ویژه خود را عازم خاورمیانه کرده بود، اینک اخبار حکایت از آن دارد که دستور بازگشت بخشی از این نیروها به ایالات متحده از سوی رئیس جمهور این کشور صادر شده است.

وبگاه «بریت‌بارت» روز جمعه در خبری اختصاصی به نقل از منابع مطلع نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی خطاب به اعضای خانواده‌های نظامیان آمریکایی که در بحبوحه تنش‌ها با ایران عازم خاورمیانه شدند گفته شده که فرزندانشان مجددا به آمریکا باز خواهند گشت. این نیروها عضو لشکرهشتاد و دوم هوابرد آمریکا هستند که یکم ژانویه ۲۰۲۰ (چهارشنبه ۱۱ دی) در قالب نیروهای واکنش سریع عازم منطقه شدند. در بین این نیروها چتربازان ارتش آمریکا نیز حضور داشتند.

تاریخ بازگشت این نیروها اعلام نشده است. همچنین، هنوز اطلاعات بیشتری در زمینه زمان بازگشت نیروهای دیگر ایالات متحده مستقر در منطقه در دسترس نیست.  سخنگوی لشکر ۸۲ هوابرد در این زمینه گفت: «به دلایل امنیتی درباره جابجایی نیروها مطلبی نمی‌گوییم.»

این مقام نظامی آمریکایی در ادامه به  حضور هزاران نیروی آمریکایی در منطقه تا مدت نامعین اشاره کرد.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا ۳۱ دسامبر (پنجشنبه ۱۱ دی) از اعزام ۷۵۰ نیرو از گردان پیاده نظام همراه با نیروهای لشکر هوابرد آمریکا به منطقه اشاره کرده بود.

یک وبگاه تخصصی امور هوانوردی نیز هفته گذشته از خروج شماری از جنگنده‌های «اف-۲۲» نیروی هوایی ارتش آمریکا از  غرب آسیا خبر داد.