سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در آستانه سفر «دونالد ترامپ» به هند، گفت: معامله‌های تسلیحاتی آمریکا در سطح منطقه نه تنها مزاحم و مانع وضعیت صلح و ثبات، بلکه پیامدهای امنیتی منفی برای پاکستان به دنبال خواهد داشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رسانه های پاکستان روز جمعه این اظهارات را به نقل از خانم «عایشه فاروقی» سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در نشست خبری هفتگی وی با خبرنگاران داخلی و خارجی اعلام کردند.

فاروقی همچنین تصمیم آمریکا برای فروش سیستم یکپارچه و تسلیحات دفاع هوایی به هند را زمینه ساز بروز مزاحمت برای ثبات منطقه‌ای دانست و افزود: این اقدام باعث بی‌ثبات تر شدن منطقه‌ای که از قبل دچار وضعیت نابسمانی بوده، خواهد شد.

فاروقی اظهار کرد: فروش این قبیل تسلیحات پیشرفته آمریکا به هند باعث عدم تعادل راهبردی در جنوب آسیا شده و پیامدهای امنیتی برای پاکستان نیز به دنبال دارد.

وی همچنین ضمن انتقاد شدید از آنچه که «سیاست های تهاجمی هند علیه پاکستان و مواضع تحریک آمیز رهبران سیاسی و نظامی این کشور» عنوان کرد،‌ گفت: مناسبات دفاعی واشنگتن و دهلی نو نیز یکی از عوامل بی ثباتی و مانعی در مسیر صلح جنوب آسیا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به ادعای رییس جمهوری آمریکا برای میانجیگری در ماجرای کشمیر، افزود: زمان آن رسیده که پیشنهاد «دونالد ترامپ» وارد مرحله عملی شود و ما از طرف آمریکایی می خواهیم که در سفر آتی خود به هند موضوع کشمیر را مطرح و مورد بررسی قرار دهد.

رییس جمهوری امریکا قرار است اوایل اسفندماه سفری رسمی به هند انجام دهد.