با کشته شدن ۴ نفر دیگر در کره جنوبی و افزایش سریع شمار مبتلایان ، این کشور روز جمعه بالاترین سطح هشدار را در سراسر کشور صادر کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرد که منشاء افزایش سریع مبتلایان تجمعات گروهی مذهبی در یکی از کلیساهای شهر دایه گو چهارمین شهر پرجمعیت کشور بوده است.

این گزارش می افزاید که تنها در روز یکشنبه ۱۶۹ نفر به این ویروس مبتلا شده اند و شمار کشته ها در مجموع به ۶ نفر رسیده است.

همزمان مون جایه این رییس جمهور کره جنوبی گفت که کشور در یک مقطع بسیار حساس قرار گرفته است و لازم است بسرعت درباره شیوع بیماری رایزنی های لازم صورت گیرد.

شیوع خوشه ای ویروس کرونا از یک کلیسا در دایه گو موجب شد تا شمار مبتلایان کرونا در کره جنوبی که هفته گذشته فقط ۳۰ نفر بود به ۶۰۲ نفر در روز یکشنبه برسد.

از سوی دیگر با شیوع گسترده ویروس در کشورهای ژاپن و کره جنوبی و افزایش شمار مبتلایان ، وزارت خارجه آمریکا برای سفر آمریکایی ها به این دو کشور هشدار صادر کرده و به آنها توصیه کرده است باید تمامی موارد احتیاط را مراعات کنند.

هنگ کنگ امروز اعلام کرد که برنامه هشدار مسافرتی را به کره جنوبی بررسی می کند ولی تاکید کرد هنگ کنگی ها هرگز نباید ماسک هایشان را در آن کشور بردارند.

تا پایان روز یکشنبه شمار مبتلایان به کرونا در جهان به ۷۸ هزار و ۸۵۷ نفر رسید که ۷۶ هزار و ۹۳۶ نفر آنها در چین هستند.

تاکنون ۲ هزار و ۴۶۵ نفر فوت کرده اند که ۲ هزار و ۴۴۲ نفر از چین هستند.

شمار کل بیماران درمان شده ۲۳ هزار و ۹۴ نفر اعلام شده است.