وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با محکوم کردن افزایش خشونت‌ها در افغانستان گفت، توافق صلح با طالبان "فرصتی تاریخی" برای "عبور از این برهه حساس" و اطمینان یافتن از این است که ایالات متحده "هرگز بار دیگر از افغانستان هدف حمله قرار نگیرد."

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا جمعه در مصاحبه با سی‌بی‌اس افزایش خشونت‌ها در افغانستان را امری "غیر قابل قبول" دانست و هم به طالبان و هم به دولت افغانستان هشدار داد تا در آستانه مذاکرات صلح بین افغان‌ها "خودنمایی را متوقف کنند."

او همچنین گفت، توافق صلح طالبان "فرصتی تاریخی" برای "عبور از این برهه حساس" و اطمینان یافتن از این مساله است که ایالات متحده "هرگز دوباره از افغانستان" هدف قرار نمی‌گیرند.     

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، کاهش حجم خشونت‌ها در افغانستان موجب شد تا ترامپ "فرصت را غنیمت بشمارد." با این حال او گفت که افغانستان "کشور سختی" است. او افزود: ما ساده‌لوح نیستیم. همه ما می‌دانیم طالبان کیست و با آمریکا چه کرده است. اما اکنون زمان آن است. زمان آن است که این فرصت را غنیمت بشماریم.  

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت: ما کاری را کردیم که رئیس‌جمهوری ترامپ می‌خواست. اینکه طالبان را وادار به جدایی از القاعده کنیم. ابتدایی‌ترین دلیلی که ما را به آنجا کشاند -دلیلی که ما پس از اینکه این شهر مورد حمله قرار گرفت به آنجا رفتیم- برای نابودی القاعده بود. ما تا حد زیادی آن را از بین بردیم. سایه‌ای از القاعده مانده است.