ابتلای معاون وزیر بهداشت انگلیس به کرونا باعث ایجاد وحشت در میان اعضای دولت و نمایندگان پارلمان این کشور شده که در روزهای گذشته با او در تماس بوده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دفتر نخست وزیری انگلیس امروز (چهارشنبه ۲۱ اسفند) اعلام کرد که بوریس جانسون به رغم ملاقاتی که هفته گذشته با «ندین دوریس» داشت، علائم کرونا از خود بروز نداده و در نتیجه آزمایش نخواهد داد.

وی افزود که نخست وزیر دستورالعمل‌های بهداشتی را در رابطه با کرونا رعایت کرده و «دست‌های خود را به مدت ۲۰ ثانیه می‌شوید»

معاون وزیر بهداشت انگلیس دیشب (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به ویروس کرونا مبتلا شده و خود را قرنطینه کرده است.

«ندین دوریس» در این بیانیه اعلام کرد؛ نتیجه آزمایش تشخیص ابتلا به کرونای وی مثبت شده و «به محض کسب خبر در این ارتباط تمام اقدامات احتیاطی را انجام داده و خود را در خانه قرنطینه کرده است».

گزارش‌ها حاکی است دوریس پنجشنبه گذشته در نشست با حضور نخست وزیر و سایر اعضای دولت شرکت کرده بود و روز بعد به این بیماری مبتلا شد.

همچنین «پاول برند» خبرنگار آی. تی. وی (ITV) در توئیتی نوشت: معاون وزیر بهداشت در هفته گذشته ۲ بار در رأی‌گیری پارلمان شرکت کرده و به این ترتیب احتمال دارد نمایندگان مجلس را به این ویروس مبتلا کرده باشد.

دوریس اولین نماینده مجلس انگلیس است که به کرونا مبتلا شده اما ترس از انتقال این ویروس سایر نمایندگان مجلس را نگران کرده است.

ریچل ماسک که در جلسه هسته گذشته با نخست وزیر و دوریس حضور داشت، اعلام کرد که برای احتیاط خود را قرنطینه کرده است. او گفت که موضوعات کاری را از راه دور دنبال می‌کند.

این نماینده مجلس با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کرونا احتمال داد که در هفته‌های آینده دورکاری به یک روال عادی تبدیل خواهد شد.

وی همچنین پیشنهاد کرد که بوریس جانسون هم باید طبق دستورالعمل‌های بهداشتی خود را قرنطینه و آزمایش کرونا دهد.

ماسک افزود: او هیچ ویژگی خاصی ندارد. مانند همه ما یک فرد عادی که ممکن است به کرونا مبتلا شده و آن را منتقل کند.

با توجه به نگرانی نمایندگان مجلس از شیوع کرونا در این نهاد قانون‌گذار، برخی گزارش‌ها از احتمال تعلیق شدن جلسات پارلمان حکایت دارد.

آمار ابتلا به کرونا طی ۱۰ روز گذشته در انگلیس سرعت بی سابقه‌ای گرفته و مشاوران پزشکی دولت پیش‌بینی می کنند که تعداد بیماران در روزها و هفته های آینده به طرز قابل توجهی افزایش خواهد یافت. با این حال بوریس جانسون معتقد است که هنوز زمان تشدید سیاست‌های سختگیرانه برای مقابله با کرونا فرا نرسیده است.

او معتقد است که اعمال محدودیت‌های زودتر از زمان مناسب آن، مردم را در درازمدت خسته خواهد کرد.

اعضای دولت انگلیس امروز برای سومین بار در ۱۰ روز گذشته برای بررسی راهکارهای مقابله با کرونا تشکیل جلسه خواهند داد.