دبیرکل عصائب اهل الحق ضمن اعلام مخالفت خود با معرفی عدنان الزرفی به عنوان مامور تشکیل کابینه عراق، گفت: رئیس‌ جمهوری عراق با این اقدام باعث اتلاف بیشتر زمان می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از بغداد الیوم، قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق در صفحه کاربری خود در توئیتر خطاب به برهم صالح، رئیس‌ جمهوری عراق نوشت: شما با اقدام خود در خصوص معرفی الزرفی به عنوان مامور تشکیل کابینه در وهله اول با دستورالعمل‌های مرجع عالی‌قدر دینی که بر غیرجنجالی بودن نامزد نخست‌وزیری تاکید کرده‌، مخالفت کردید، شخصیتی که برای نخست وزیر مامور تشکیل کابینه توسط شخص شما معرفی شدند، شخصیتی جنجالی در بین مردم است. الزرفی همچنین در حوزه سیاسی نیز شخصیتی بحث برانگیز است، زیرا که بخش اعظم گروه‌های سیاسی شیعی مربوطه، با نخست وزیری وی مخالفت دارند.
قیس الخزعلی همچنین عنوان داشت: شما با این اقدام، اظهارات خود را نیز نقض کردید، زیرا شما با انجام این امر انسجام و صلح داخلی را در معرض خطر قرار خواهید داد به طوری که طرفهای مخالف و مردم قاطعانه مخالفت خود را با الزرفی اعلام کرده‌اند و نمی‌توانند اجازه تشکیل دولت را به وی بدهند. انسجام و ثبات داخلی بهانه‌ای است که شما هنگام نقض قانون اساسی و مخالفت با نامزد سابق فراکسیون اکثریت از آن استفاده کردید.
وی همچنین اظهار داشت: شما با خواسته‌های تظاهرکنندگان که این شرط را اعلام کردند که نامزد نخست‌وزیری نباید شخصیت حزبی و از پیش آزموده شده باشد، مخالفت کردید. شما با یکی از اساسی‌ترین شروط مربوط به این مسأله مخالفت کردید، شرطی که بر اساس آن نامزد نخست‌وزیری نباید به فساد متهم شده باشد، نامزد انتخابی شما به دلیل هدر دادن اموال عمومی و سوءاستفاده از منصب خود، از پست استانداری (نجف) عزل شده است.
دبیرکل عصائب اهل الحق همچنین گفت: مطمئن باشید نامزد انتخابی شما بر اساس دلایل مذکور و موارد ذکر نشده، کار دشواری در پیش دارد و این اقدام تنها موجب اتلاف وقت بیشتر می‌شود. ما نیاز مبرمی به دستیابی به راهکارهای واقعی جهت مقابله با خطرات و تهدیدات فوری داریم که ملت عراق در این شرایط حساس با آن مواجه هستند.