مسکو اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره کشته‌شدن ده‌ها سرباز ترک در سوریه به دست روسیه را "دروغی آشکار" توصیف کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک منبع در وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: مقامات آمریکایی حتی در سایه همه‌ گیری ویروس کرونا از طریق تکرار اطلاعات کذب به شکل آشکاری به انتشار تبلیغات گسترده علیه روسیه ادامه می‌دهند. مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور مجددا اظهارات رسواکننده دیگری را در ۱۷ مارس مطرح کرد.

این منبع خاطر نشان کرد، ایالات متحده بر این باور است که "روسیه ده‌ها سرباز ترک را در سوریه کشته است" و واشنگتن به دنبال این است که "از همپیمان خود در ائتلاف ناتو حمایت کند". 

وی گفت، تاسف‌آور است که آمریکایی‌ها برای برهم زدن همکاری روسیه و ترکیه در زمینه حل و فصل اوضاع سوریه به دروغ‌پراکنی آشکاری روی می‌آورند. ایالات متحده همان طرفی است که درگیری‌ها را در این کشور شعله‌ور کرد و به شکل فعالانه‌ای از هرگروهی که با دولت قانونی سوریه می‌جنگد ، حمایت می‌کند.

منبع مذکور اشاره کرد که آمریکایی‌ها برای مدتی طولانی در برابر  تروریست‌خواندن گروهک تروریستی داعش مقاومت کردند به این امید که از آنها برای تحقق اهداف خاص خود استفاده کنند و همچنان تلاش می‌کنند که مانع حل و فصل اوضاع در سوریه شوند.

پیشتر، وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد، به باور واشنگتن، روسیه ده‌ها تن از نیروهای ترکیه را در سوریه کشته است و آمریکا کمک بیشتر به ترکیه را در نظر خواهد گرفت.