احمد کریمی اصفهانی گفت: اکنون که دولت و مجلس یک‌دست هستند، باید از هرگونه اختلاف پرهیز شود تا در سایه این اتحاد مشکلات مردم حل شود.

فاصله‌گرفتن اصولگرایان از هم ظلم به مردم است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: در عین حال که اصولگرایان به نوعی هر سه قوه را در اختیار دارند اما بیم آن می‌رود که در غیاب رقیب سنتی در آینده دچار اختلافاتی با یکدیگر شود؛ اختلافاتی برآمده از رقابت‌هایی درون‌جناحی که در گذشته نیز شاهد آن بوده‌ایم. حالا برای حل این مسئله چه باید کرد؟

احمد کریمی‌اصفهانی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «اولا امیدواریم که اختلافاتی میان طیف‌های مختلف اصولگرا به وجود نیاید اما اگر چنین هم شود، به معنای آن نیست که اصولگرایان از اصول انقلاب غافل شده‌اند. به هر حال ممکن است برخی بخواهند مشی سهم‌خواهی را در پیش بگیرند که خوب نیست اما این حالت به معنای شکاف عمیق میان اصولگرایان نیست».

او ادامه داد: «ثانیا آنکه واقعا باید به صراحت گفت که در شرایط کنونی که وضع کشور اصلا خوب نیست و از دوره احمدی‌نژاد تا آخر دولت روحانی کشور شرایط خوبی را تجربه‌ نکرده است، اصولگرایان نباید با هم دچار اختلاف شوند و فاصله گرفتن اصولگرایان از هم ظلم به مردم است. مردم به اصولگرایان رأی داده‌اند تا در شرایطی آرام کشور به بهترین شکل پیش برود و انتظار نیست که آنها با هم وارد چالش شوند».

این فعال سیاسی درباره اتفاق نظر اصولگرایان بر دولت رئیسی مطرح کرد: «تا اینجای کار اصولگرایان دولت آقای رئیسی را دولت خوبی می‌دانند؛ هرچند باید دید در ادامه مسیر عملکرد دولت چگونه خواهد بود. آقای رئیسی هم بنا دارد رئیس‌جمهور همه ملت باشد و از هرگونه سیاست‌بازی بپرهیزد تا جایی که بعد از پیروزی‌اش در انتخابات گفت من رئیس‌جمهور همه حتی کسانی که به من رأی نداده‌اند یا اصلا در انتخابات شرکت نکرده‌اند، هستم. اکنون که دولت و مجلس یک‌دست هستند، باید از هرگونه اختلاف پرهیز شود تا در سایه این اتحاد مشکلات مردم حل شود و حتی اگر اصلاح‌طلبان میانه‌رو هم منصف باشند با موفقیت‌های دولت همراهی می‌کنند».

کریمی‌اصفهانی در پایان گفت: «واقعا نمی‌شود دستاورد عضویت دائم ایران در پیمان شانگهای را انکار کرد. ایران 15 سال عضو ناظر این پیمان بود و حالا به دلیل آنکه شرقی‌ها دریافته‌اند ایران دیگر یک‌سره به غرب توجه نمی‌کند، به عضویت دائم کشورمان در پیمان شانگهای رأی مثبت داده‌اند یا در حوزه واکسن واقعا دولت عمل کرد. با این شرایط باید همه دست‌به‌دست بدهیم تا در فضایی منطقی و به دور از هرگونه تنش و مجادله، دولتش کارش را انجام دهد».