حواشی ایجاد شده به این خاطر است که برخی به دنبال بهانه‌گیری هستند.

منتقدان رئیسی زورشان به مجلس می‌رسد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس حواشی پیش آمده درباره محرمانه بودن اموال مسئولان را تلاش برای تخریب مجلس دانست و تاکید کرد که بررسی‌ها در این رابطه هنوز در مرحله کمیسیون و ناتمام است.

حسن نوروزی می‌گوید بررسی‌ها درباره طرح اموال مسئولان ادامه دارد و کار هنوز تمام نشده است. 

نوروزی اضافه کرد: «ما قانونی داریم که مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 94 مصوب شده است و بر اساس آن مسئولان باید اموال خود را در سامانه ثبت کنند اما اجباری در کار نبوده است. قوه قضاییه سامانه‌ای ایجاد کرده بود اما چون اختیاری بود، خیلی‌ها اموال خود را ثبت نکردند. در طرحی که آمده بود خواسته شده بود این مساله قطعی و اجباری نباشد».

وی افزود: «کمیسیون درحال بررسی این بود که همه اطلاعات ثبت شده به سمع همه مردم برسید یا خیر. هنوز هم فقط دو، سه ماده از این طرح تصویب شده و بعید نیست که در ادامه موارد دیگری تصویب نشود یا در صحن علنی رای نیاورد. بررسی ‌ها هنوز نه در کمیسیون قضایی نهایی شده و نه به صحن آمده است».

نوروزی افزود: «حواشی ایجاد شده به این خاطر است که برخی به دنبال بهانه‌گیری هستند. روزنامه شرق متاسفانه این مساله را کلید زد و موضوع ادامه یافت. در حالی که بررسی ها ادامه دارد قطعا به همه موارد دقت می‌شود. هجمه‌های مربوطه درحالی پذیرفته و منطقی بود که مجلس یعنی کمیسیون و صحن علنی مصوب می‌کرد و شورای نگهبان هم تایید می‌کرد. چیزی که هنوز شکل نگرفته و در مراحل ابتدایی است اما ضرورتی ندارد که این طور مورد حمله قرار بگیرد».

این نماینده مجلس ادامه داد: «با توجه به فضای کمیسیون و مجلس به خصوص رئیس فرهیخته و مجاهدی که داریم معتقدم این مسائل حل خواهد شد منتها برخی دنبال خوراک برای سخنرانی‌های خود هستند و نیاز دارند که ما یک پاس بدهیم و آنها شوت کنند تا به نحوی مجالس خود را گرم کنند. به خصوص که اوایل کار دولت است و جرات نمی‌کنند به آقای  رئیسی حمله کنند، مجبور هستند به مجلس حمله کنند. البته ما همه این حملات را می‌پذیریم و به کار خود ادامه می‌دهیم».

وی خاطرنشان کرد: «ما این مسائل را حل خواهیم کرد و انتظار داریم که منتقدان هم صبر کرده و اول ببینند که ما چه تصمیم می‌گیریم. متاسفانه گاهی عدالتخواهان هم با این هجمه‌ها همراه می‌شوند. درحالی که باید ما را تجلیل می‌کردند چون همین هفته گذشته شکوایه‌ای را علیه روحانی به قوه قضاییه فرستادیم. با این حال غفلت کرده و به این زحمات و تلاش‌های کمیسیون قضایی دقت ندارند».