امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش(نهاجا) ضمن تشریح جزئیات نقش این نیرو در رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش، گفت: نقش نیروی هوایی ارتش در این رزمایش، پشتیبانی هوایی نزدیک از نیروی زمینی، دریایی و همکاری با نیروی پدافند هوایی در راستای رهگیری هواپیماهای متخاصم بود.

بومی سازی پهپاد بدون سرنشین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فرمانده نیروی هوایی ارتش در تشریح نقش نیروی هوایی در رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش با بیان اینکه «در زمینه ساخت و استفاده از پهپادهای بدون سرنشین پیشرفت های چشمگیری در نیروی هوایی داشته‌ایم»، اظهار کرد: در این رزمایش کلیه اهداف با مهمات های کاملا بومی سازی شده که توسط دلاور مردان و صنعتگران کشورمان تولید شده بود منهدم شد.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش(نهاجا) ضمن تشریح جزئیات نقش این نیرو در رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش، گفت: نقش نیروی هوایی ارتش در این رزمایش، پشتیبانی هوایی نزدیک از نیروی زمینی، دریایی و همکاری با نیروی پدافند هوایی در راستای رهگیری هواپیماهای متخاصم بود.

وی اظهار کرد: پایگاه های شهیدان دلحامد چابهار و شهید عبدالکریمی بندر عباس طبق برنامه، گوشه ای از توانمندی‌های نیروی هوایی ارتش را طبق برنامه مشخص شده به نمایش گذاشتند و اهداف مورد نظر را بر حسب سناریو تعریف شده مورد اصابت قرار دادند.

فرمانده نهاجا با اشاره به استفاده گسترده از هواپیماهای اف4 و میراژ در این رزمایش افزود: در این رزمایش از مهمات های کاملا بومی که توسط دلاور مردان و صنعتگران کشورمان و با همکاری سازمان صنایع هوایی و نیروی هوایی تولید و بر روی هواپیماها نصب شد استفاده کردیم و خدا را شاکریم که توانستیم در چندین رزمایش اخیر از مهمات بومی سازی شده به نحو مطلوب بهره‌برداری کنیم.

امیر واحدی خاطر نشان کرد: بحمدلله در زمینه ساخت و استفاده از پهپادهای بدون سرنشین پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم تا جایی که یکی از جلوه های ویژه این رزمایش استفاده از هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین بود که با استفاده از بمب های نقطه زن اهداف را به صورت دقیق مورد اصابت قرار دادیم.

وی گفت: یکی دیگر از مهم ترین کار ها در این رزمایش کنترل متمرکز ، اقدام و اجرای غیر متمرکز بود که از موفقیت های شایسته در این رزمایش به شمار می آید و طبق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ماموریتی که به ما محول شد باید به سمتی برویم که کارهای نو و جدیدی در نیروی هوایی ارتش ظهور و بروز پیدا کند تا این نیرو بتواند توانایی مقابله با هر گونه تهدید هوایی در هر سطحی را داشته باشد.

فرمانده نهاجا خاطرنشان کرد: تمام دانشمندان و غیور مردان نیروی هوایی دست به دست هم داده اند تا طبق منویات فرمانده معظم کل قوا نیرویی دانشمند در تراز انقلاب اسلامی و در شأن مردم شهید پرور کشورمان ایران ایجاد کنند.

امیر واحدی تصریح کرد: بحمدالله ارتباط و تعامل بسیار خوبی در این منطقه و در سطح نیروهای مسلح و دستگاه های کشوری وجود دارد و این نوید را به مردم عزیزمان می دهیم که این همبستگی و یکپارچگی روز به روز افزایش یابد.

وی در پایان با بیان اینکه «امروز به سمتی رفته ایم که توانسته‌ایم خود را در تمام زمینه های علم روز ارتقاء دهیم»، تاکید کرد: ما قصد حمله به هیچ کشوری را نداریم و تمام این رزمایش‌های بزرگ برای حفظ کیان کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران است.