کشاورز گنج مردم است و اگر کشاورز نباشد مردم از کجا‌ ارتزاق کنند؛ کشاورزی گنجی است برای مردم که از این گنج استفاده می‌کنند، آن چیزی را که خدا عنایت کرده از زمین روییده شود کشاورزان مقدماتش را انجام می‌دهد.

توصیه مهم امام جمعه اصفهان به دولت رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه توصیه می‌کنم تا زمانی که منابع آبی زاینده‌رود تامین شود، دولت به کشاورزان همه جانبه کمک کند، گفت: دولت بدون اینکه سخت بگیرد باید تسهیلات بدهند و ادارات جوانان کشاورز را در استخدام اولویت قرار بدهند

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام‌جمعه اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به مشکلات اخیر کشاورزان و تجمعات آن‌‌ها اظهار داشت: کشاورز گنج مردم است و  اگر کشاورز نباشد مردم از کجا‌ ارتزاق کنند؛ کشاورزی گنجی است برای مردم که از این گنج استفاده می‌کنند، آن چیزی را که خدا عنایت کرده از زمین روییده شود کشاورزان مقدماتش را انجام می‌دهد.

وی افزود:همه‌ ما و مردم اصفهان  از این که آب برای کشاورزی نباشد یا کم باشد نگران هستیم، نه این که فقط کشاورزان نگران باشند چرا که اصفهان همیشه در تولید گندم و محصولات خودکفا بود، ولی اکنون گاهی مجبور به واردات می‌شویم، ثانیا این که کشاورزان راه دیگری برای کسب درآمد‌ ندارند، از جهت دیگر کسانی که متخصص در این بخش هستند احتمال نشست زمین در این شهر را می‌دهند؛ لذا همه از این مساله ناراحت هستند.

طباطبایی‌نژاد بیان داشت: آب به اندازه نیاز نیست، در حال حاضر ۵۸ شهر و بالای ۳۳۵ روستا از آب زاینده‌رود برای مصرف شرب استفاده می‌کنند.

امام جمعه اصفهان با انتقاد از برخی رویه‌های مدیریت در دهه‌های گذشته در استقرار صنایع کنار زاینده‌رود، گفت:موضوع مهمی که وجود دارد این است که بارندگی‌نشده و همه بخش‌ها از قبیل شرب، صنعت و کشاورزی به آب نیاز دارند.

وی ضمن اعلام حمایت از کشاورزان گفت: توصیه می‌کنم تا زمانی که منابع آبی زاینده‌رود تامین شود، دولت به کشاورزان فعلا بلاعوض کمک مالی کنند، تسهیلات داده شود تا بتوانند کاری راه بیندازند بدون این که دولت سخت بگیرد و عوارض گرفته شود، کشاورزان به کار دیگر‌ مشغول شوند و ادارات جوانان کشاورز را در استخدام اولویت قرار بدهند.

طباطبایی‌نژاد ضمن تقدیر از بزرگداشت مراسم روز ۲۵ آبان گفت: از عزیزانی که در ۲۵ آبان تجمع کردند و یاد و خاطره شهدا را زنده کردند تشکر می‌کنم، امیدوارم خداوند تمام عزیزان را در راه شهدا قرار دهد.

امام جمعه اصفهان ا اشاره به سالگرد تأسیس شورای فرهنگ عمومی گفت: در هفته‌ای که گذشت، سالگرد تاسیس شورای فرهنگ عمومی بود که این شورا یکی از نهادهایی است که بعد از انقلاب به وجود آمده است اما برخی از مسوولان ماهی یک مرتبه در استان‌ها جمع می‌شوند و درمورد کارهای فرهنگی آن استان تصمیم می‌گیرند، دیروز خوشبختانه نمایندگان محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در شورای فرهنگ عمومی حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به صفات مومن در سوره مومنون اظهار داشت: مومنین رستگار و پیروزند و مومن به هدف انسانی خود خواهد رسید و انسان مومن کسی که است که در نماز خود خشوع دارد و از کار بیهوده که نه به درد دنیا و آخرت بخورد، پرهیز می‌کند.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: شیطان از دست مومن ناراحت است که چگونه او را فریب دهد و  مادامی که نمازهای پنج‌گانه را حفظ کند شیطان به او نزدیک نخواهد شد، اما اگر نمازهای پنج‌گانه را ضایع کند، شیطان جرات می‌کند و انسان را در حرام می‌اندازد، نماز در تمام ادیان الهی مهم بوده فقط سبک آن متفاوت بوده است.